رئیس هیأت تکواندو شهرستان تنگستان گفت:کلاسهای آموزشی رزمی این هیآت درایام محرم الحرام با توسل به ائمه اطهار ومرثیه خوانی دروصف اباعبدالله الحسین (ع)آغاز می شود
کد خبر: ۹۴۴۸۶۰۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان، آرش انصاری  رئیس هیـأت تکواندو شهرستان تنگستان درمصاحبه با خبرنگارخبرگزاری بسیج گفت:سعی میکنیم درایام سوگواری ومیلاد ائمه اطهار (ع)،کلاسهای آموزشی رزمی را بانام بزرگان دین بخصوص ائمه اطهار با ذکر مصیبت ومولودی خوانی آغاز کنیم.

رئیس هیـأت تکواندو شهرستان تنگستان  درادامه افزود:طبق گفته پیامبراکرم(ص)که اگر هرکاری با نام خدا شروع نشود ابتر خواهد ماند.مانیز با استفاده از این حدیث حضرت محمد(ص)کارهایمان رابا نام خدا وائمه اطهار(ع)آغاز می کنیم.

آرش انصاری با اشاره به اهمیت توجه به ورزشهای رزمی دراسلام تصریح کرد:بسیاری از ورزش ها که در اسلام به آن ها اهمیت داده شده و یا شرط بندی بر آن ها جایز دانسته شده و یا از محدوده لهو، خارج محسوب شده اند، بدین جهت است که رزمی بوده و توان رزمی مسلمین را بالا می برند. از جمله این ورزش ها، می توان از سوار کاری و تیر اندازی و شنا نام برد؛ بنابراین هر ورزشی که توان رزمی مسلمانان را افزایش دهد  هر چند در آیات قرآنی و یا روایات اسلامی، نامی از آن ها برده نشده باشد  از نظر اسلام، محبوب و مطلوب خواهد بود. کاراته، تکواندو، جودو، جوجوتسو، کوه نوردی، دفاع شخصی، دو و میدانی و آموزش های رزم تن به تن و سرنیزه، نیز می توانند از قسم ورزش های رزمی محسوب شوند.

رئیس هیـأت تکواندو شهرستان تنگستان با اشاره به آیه 6سوره انفال گفت:خداوند متعال، در قرآن کریم، رزمی بودن را ملاک برای مطلوبیت دانسته، می فرماید:((و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل))یعنی دربرابر دشمنان آنچه توانایی دارید چه از لحاظ نیرو وچه آمادگی رزمی مهیا وآماده شوید.

آرش انصاری درپایان  از خانواده های تنگستانی برای عضویت فرزندانشان درکلاسهای رزمی قهرمانی دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات