خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های همدان

همدان-استاندار همدان گفت: بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای پروژه‌ها تعریف شد و ۱۷۹ طرح در شورای اداری این سفر مورد تائید نهایی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۹۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

استاندار

 به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان همدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش و گرامیداشت روز خبرنگار و روز شهادت شهید صارمی، اظهار کرد: سی‌امین سفر رئیس جمهور که  در روز ۶ مرداد ماه انجام شد، بحمدالله یک سفر ماندگار و تاریخی شد.

وی با بیان اینکه آنچه که در این سفر برای رئیس جمهور بسیار حائز اهمیت بود حضور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان بود که یک حماسه بزرگی را آفریدند و یک استقبال باشکوه از ایشان داشتند، افزود: از دستاوردهای این سفر دیدار چهره به چهره مردم با رئیس‌جمهور و ارتباط بدون واسطه مردم با شخص رئیس جمهور و وزرا یکی از دستاوردهای این سفر بود.

استاندار همدان گفت: در این سفر رئیس جمهور و وزرا از نزدیک با مشکلات استان آشنا شدند؛ همچنین در این سفر تمام نقاط استان از سوی رئیس جمهور یا وزرا مورد بازدید قرار گرفت که یک شور و نشاط خاصی در استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در بازدید از پایگاه شهید نوژه و برخی از اقدامات تیزپروازان و خانواده‌های آنها  گفت: «اگر هر بدخواه و بداندیشی نگاه یا برنامه اشتباهی در سر داشته باشد به طور قطع پشیمان خواهد شد و در هر نقطه‌ای حمله کنند همان نقطه مورد حمله قرار می‌گیرد».

وی با بیان اینکه در دیدار با مردم کبودراهنگ که در نوع خود حائز اهمیت بود، عنوان کرد: بازدید غیرمترقبه از روستای کردآباد که قطب پوشاک‌است و در آنجا فرد بیکار وجود ندارد، از دستاوردهای دیگر این سفر بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در این روستا از یک خانواده شهید دیدار کردند، بیان کرد: آنچه که به عنوان یک دستاورد مهم در این سفر ذکر می‌شود ارتباطی است که بین مردم با رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان آنها ایجاد شد که از قبل سفر روی این موضوع کار و تأکید زیادی شده بود.

استاندار همدان با اشاره به سختی و مشقت افراد در مراجعه برای ارتباط با رئیس جمهور و وزرا گفت:  در این دوره به همت دفتر ریاست جمهوری مجموعه‌ای شکل گرفت که درخواست‌های مردمی را پیگیری کند و این مجموعه از قبل حضور رئیس‌جمهور در استان فعال شد و تا دو روز بعد از آن همچنان ثبت نامه‌ها و درخواست‌های مردمی انجام‌ می‌شد.

وی اضافه کرد: این سامانه ارتباطی سامد با حضور ۲۰۰ کاربر تشکیل شد و ارتباط مردمی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزرا که اکثراً معاون وزیر بودند در این ۲۹ مرکز شکل گرفت که پاسخگوی مراجعین بودند.

قاسمی فرزاد با اشاره به برگزاری ۷ دیدار مردمی با حضور نماینده رئیس جمهور در طی این سفر ابراز کرد: ۱۲۰ نفر از بسیج ادارات برای راهنمایی و درخواست‌های مردمی شکل گرفت و احکام آنها صادر شد.

استاندار همدان ادامه داد: اخذ ۴۰ هزار و ۶۵۶ تماس تلفنی با مرکز سامد، در مجموع نامه‌های دریافت شده ۷۱ هزار ۴۳۳ مورد درخواست بود که در مرکز ارتباطات مردمی ثبت شد و اگر این سیستم نبود ۷۱ هزار درخواست، موجی از نارضایتی را در بین مردم ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه در کنار این موارد دستاوردهایی در حوزه عمرانی ایجاد شد، عنوان کرد: تقریبا ۶ ماه پیش از سفر پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان شناسایی شد و پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد که قرار بود احصاء شود ظرف دو ماه پیگیری و شناسایی شد و حدود ۱۰ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه‌ها اعتبار واجد شرایط اعلام شد تا در طی سفر این تصویب شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در نهایت بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها تعریف شد و ۱۷۹ طرح در شورای اداری این سفر مورد تائید نهایی قرار گرفت.

استاندار همدان در خصوص  این اعتبارات و طرح‌های بخش‌های ابنیه و ساختمان پروژه‌های تصویب شده، ابراز کرد: ۱۳ طرح در پروژه‌های آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۸۷۵ میلیارد تومان در زمینه تخریب، بازسازی، تکمیل مدارس و کانون‌های فرهنگی و پرورش فکری کودکان و نوجوان و ... مورد توجه قرار گرفت؛ در مباحث پایش و تجهیز استان نیز ۶۱ میلیارد تومان تصویب شد.

وی ادامه داد: ۱۲ طرح بالغ بر یک هزار و ۳۲۰ میلیارد در مباحث پزشکی از جمله تکمیل بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان، بیمارستان جوراب در رزن، خوابگاه دخترانه علوم پزشکی همدان و...، در وزارت تعاون و کار تکمیل سه طرح با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان در زمینه تکمیل مجموعه‌های ورزشی کارگران مورد تایید قرار گرفت.

قاسمی فرزاد گفت: در وزارت راه و شهرسازی که رتبه اول اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که مهم‌ترین آن چهار خطه کردن جاده همدان - علیصدر بود که مورد توجه قرار گرفت، تکمیل کنارگذر غربی همدان - نهاوند و آورزمان بود، در جهاد کشاورزی که رتبه دوم اعتبار در استان نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای گلخانه‌ها و...  اختصاص یافت.

استاندار همدان ادامه داد: ۴۷ میلیارد تومان در حوزه دادگستری برای تکمیل ساختمان دادسرا و...، در وزارت علوم نیز ۲۲ طرح با اعتبار ۳۴۶ میلیارد تومان به دانشگاه‌های همدان و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اختصاص داده شد؛ ۳۸۴ میلیارد تومان به پروژه‌های اداره صمت مربوط به منطقه جهان آباد و منطقه ویژه تعلق گرفت، ۱۲ طرح با اعتبار ۳۴۴ میلیارد تومان برای تکمیل موزه هنرهای معاصر، مجتمع‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها و تکمیل دارالقرآن و... اختصاص پیدا کرد، در حوزه انتظامی و شهرداری (وزارت کشور) ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۴ طرح تخصیص پیدا کرد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری برای زیرساخت‌های گردشگری و مرمت بافت تاریخی، ۲۵۳ میلیارد تومان برای ۶ پروژه نفتی و گازی، ۱۹ طرح با اعتبار ۲ هزار ۲۴۶ میلیارد برای وزارت نیرو، ۱۲ طرح برای پروژه‌های فرهنگی با اعتبار۳۰۴ میلیارد تومان، ۱۸۴ میلیارد تومان در ورزش و جوانان با تکمیل پروژه ۹ پروژه، ۲۵ میلیارد تومان برای مرمت گلزار شهدا و مرکز توان‌بخشی ایثار به بنیاد شهید تعلق گرفت، ۲۳ میلیارد تومان در حوزه زنان و خانواده در مورد احداث بازارچه صنایع‌دستی بانوان و ... اختصاص داده شد.

وی افزود: بنیاد مسکن دو طرح با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان، کمیته امداد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، بنیاد مستضعفان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، بنیاد حفظ آثار با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، ستاد اجرایی فرمان امام ۲۶ میلیارد تومان، صدا و سیما ۱۲۰ میلیارد تومان جهت ساحت سایت جدید، سازمان بهزیستی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و بسیج سازندگی ۳۸ میلیارد تومان و جمعیت هلال احمر ۴۰ میلیارد تومان اختصاص اعتبار داشتند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در بخش‌های دیگر از جمله برای فعالین اقتصادی هم تسهیلاتی در نظر گرفته شد، گفت: تسهیلاتی بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان برای ۱۹۶طرح در زمینه های مختلف کشاورزی، گردشگری و... در نظر گرفته شده است.

در پایان استاندار تاکید موکد بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب داشت که ظرف یک ماه آینده مشکل آب هم حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات