خبرهای داغ:

مشکلات محله جوادیه بجنورد با حضور استاندارخراسان شمالی بررسی شد

استاندار در جلسه هیئت اندیشه ورزان محل جوادیه بجنوردبر ضرورت توانمند سازی روستاها و بازآفرینی محلات کم برخوردار تاکید کرد و گفت: با این اقدامات موجبات دلگرمی،امید و نشاط را در بین مردم فراهم خواهیم کرد .
کد خبر: ۹۴۴۸۸۸۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج دکتر محمد رضا حسین نژاد به اهمیت زیباسازی محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت؛ بازگشایی معابر اصلی این محله در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، ایجاد اشتغال با حمایت از مشاغل خانگی می تواند بعنوان یک نقشه راه برای این محلات تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد : جمع آوری ضایعات با ورود شهرداری در یک برنامه کوتاه مدت و در برنامه بلند مدت طراحی نقشه توسعه این مناطق می تواند در آبادانی این محلات نقش مهمی را ایفا کند.

وی اصلاح کالبد و برقراری امنیت در محلات کم برخوردار را از وظایف دولت دانست و گفت : باید هماهنگی های لازم انجام و مطالعات این نقشه راه نیز کامل باشد.

دکتر حسین نژاد افزود : با توجه به اعتبارات اندک کشور برای توسعه محلات کم برخوردار،اگر مشارکت مردمی در این مسیر رخ دهد بدون شک توسعه سریع تر انجام می شود.

وی حضور میدانی افرادی دلسوز با اشراف کامل به اطلاعات و تخصص های لازم در محلات کم برخوردار را قابل تقدیر دانست و گفت؛ در یک بازه زمانی یکساله می توان بازخورد آن را مشاهده کرد.

مدیر محله جوادالائمه (ع) بجنورد گفت: در این نشست مشکلات زیرساختی اعم ازآسفالت نامناسب، عدم تعریض خیابان اصلی، وجود خانه سرای مهر(گرمخانه شهرداری) ، حضور معتادین متجاهر، فروشندگان مواد مخدر، عدم برخورداری محله از شبکه آب و فاضلاب شهری و خدمات حمل و نقل عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود؛ استاندار خرایان شمالی برای تعریض خیابان اصلی مقرر شد نامه ای مبنی بر طراحی نقشه تفصیلی محله بخصوص معابر اصلی ارسال شود و شهرداری نیز موافقت اهالی محله را برای بازگشایی معابر اصلی بگیرد تا وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی زرد به انتهای محله عبور برای خدمات به مردم عبور و مرور داشته باشد.

شجاعی در ادامه در خصوص وجود انبارهای ضایعاتی در این محله گفت؛ حضور معتادین متجاهر دراین مکان ها حس ناامنی برای اهالی این منطقه را فراهم کرده که استاندار خراسان شمالی در این رابطه نیز دستور دادند که شهرداری نسبت به جمع آوری انبارهای ضایعاتی اقدامات لازم را انجام دهند و در کوتاه مدت از این معضلات و آسیب های این چنینی دور شویم.

مدیر محله جوادالائمه (ع) همچنین به عدم برخورداری محله به شبکه آب و فاضلاب شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه در برنامه بلند مدت نیازمند تامین اعتبار است استاندار خراسان شمالی تاکید کرد در بحث مطالعاتی این پروژه ورود پیدا کرده و در اولویت قرار خواهند داد.

شجاعی ادامه داد؛ یکی از موضوعاتی که مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند ، حق انشعاب شبکه آب و فاضلاب به منازل است که بابت هر انشعابی هر مشترک باید مبلغ بیش از چهار میلیون تومان پرداخت کند و با توجه به اینکه اکثر اهالی این منطقه قشر پایینی هستند و درآمد چندانی ندارند و پرداخت این هزینه به صورت یکجا و دوقسط برای اهالی میسر نبود استاندار خراسان شمالی فرمود این هزینه به صورت تدریجی بر روی فیش های آب این مشترکان برود تا تدریجی و با مبلغ پایین این هزینه ها را پرداخت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار