خبرهای داغ:
امام‌جمعه سلماس گفت: برای کسب معرفت نسبت به نهضت حسینی باید با جدیت گام برداشت.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۲۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش بسیج از سلماس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در همایش عاشوراییان که در حسنیه شهدای گمنام این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: انس با اهل بیت (ع) به ویژه شهدای کربلا و امام حسین (ع) سعادت ابنای بشر را تضمین می‌کند، پس باید برای کسب معرفت نسبت به واقعه کربلا گام برداریم.

وی ادامه داد: از امام جعفر صادق (ع) روایت است، که هرکس در مجالس ما نشست و برخاست کند همچنین در عزای جد ما عزاداری کند، نفس او در این مجلس تسبیح است، اگر هم مطلبی را در در مجلس ما فرا بگیرد، ثواب جهاد فی‌سبیل‌الله را برده است.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه انس با اهل بیت (ع) و اولیای الهی به ویژه امام حسین (ع) به‌معنای‌واقعی‌کلمه سعادت و رستگاری فرد را در زندگی دنیوی و اخروی تضمین می‌کند، ادامه داد: برای درک فلسفه نهضت حسینی، لازم است که زیارت عاشورا دقیق خوانده شده و درباره کلمه به کلمه آن تامل شود.

وی با بیان اینکه در زیارت عاشورا شهادت در راه خدا بالاترین عاقبت‌به‌خیری ذکر شده است، ادامه داد: هر شرایط اقتضای خود را دارد، در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که جنگ سخت وجود ندارد، ولی دشمن خاک‌ریزها را به جبهه جنگ نرم و اقتصادی منتقل کرده است، پس باید در این سمت جهاد کنیم.

امام‌جمعه سلماس لازمه درک علت شکل‌گیری نهضت حسینی و به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و یاران ایشان را مطالعه دقیق تاریخ اسلام دانست و اظهار کرد: ذکر مصیبت‌ها و حوادث دلخراش این روز در هیئت‌ها گرچه لازم است، ولی کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان، مداحان و سخنرانان هیئت‌های عزاداری باید برای تفهیم چرایی قیام امام حسین (ع) اهتمام کنند، چراکه تنها در این صورت شعور و شور حسینی توام رشد می‌کند، مردم در صورتی که با علت وقایع آشنا شوند، با قلب مطمئن و ایمان راسخ به سمت اولیای الهی گام برمی‌دارند.

ارسال نظرات