مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: محفل عزاداری امام حسین(ع) به عنوان محفل بصیرت و ولایت است و آیین "احلی من العسل" به عنوان مرکز توجه و ترویج انقلاب فکری مکتب حسینی با هدف تبیین واقعه عاشورا است.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۹۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

گردهمایی «احلی من العسل» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، کلام‌الله صفری ظهر امروز در گردهمایی «احلی من العسل» در اردبیل اظهار داشت: همایش دانش‌آموزی سوگواران شهدای کربلا در استان اردبیل به یاد حضرت قاسم(ع) برگزار شد و دانش‌آموزان با جامه سیاه عزاداری در سوگ نوجوان 13 ساله کربلا اشک ماتم ریختند.

وی بیان کرد: محفل عزاداری امام حسین(ع) به عنوان محفل بصیرت و ولایت است و آیین احلی من العسل به عنوان مرکز توجه و ترویج انقلاب فکری مکتب حسینی با هدف تبیین واقعه عاشورا است که در این زمینه باید تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) به‌کارگرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) نوجوان کربلا است که شهادت را در لبیک به امام حسین(ع) معنا کرده و شهادت را احلی من العسل عنوان کرده که این مهم به منزله پیرو راستین مکتب ولایت است و تلاش بر این است تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

صفری تصریح کرد: لبیک‌گویی به ندای امام زمان(عج) از ویژگی‌های بازر شهدای کربلا است و هدف از برگزاری این همایش عظیم حسینی در حقیقت یادآوری حماسه تاریخی و برجسته‌سازی بصیرت حضرت قاسم(ع) در کربلا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اطاعت‌پذیری از ولی عصر(عج) درس عاشورا و منش رفتاری شهدای کربلا است که درس‌های برای جامعه دارد و تحقق شعار اصیل امر به معروف و نهی از منکر است.
صفری اظهار کرد: تبیین ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) از اهداف مهم این همایش است که بصیرت‌افزایی لازمه اساسی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است و آماده ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری انقلاب هستند.
ارسال نظرات