خبرهای داغ:
خزعلی عنوان کرد

ناباوری در استان همدان بیش از میانگین کشوری/ اختصاص ۳۰ میلیون تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان

همدان- معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از دغدغه‌های استان همدان است چراکه ناباوری در این استان بیش از میانگین کشوری است و باید به صورت ویژه پیگیری شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۴۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی در نشست هم اندیشی اقشار مختلف بانوان استان همدان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: استان همدان مزین است به نام شهدا، ایثارگری‌ها و خانواده شهدا، جانبازان و ۸ هزار شهیدی که بیش از ۳۰۰ نفر از آنها از شهدای زن هستند.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌ها و مقاومت‌ها و نقش پر رنگ زنان استان همدان به خوبی مشهود است، ابراز کرد: مرحوم خانم دباغ افتخار استان هدان است که فداکاری و تواضع ایشان الگوی زنان است که ببینند، می‌شود و می‌توانند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) به شکل حرکت خانوادگی و با اهل بیت نشان دهنده نقش زنان و خانواده در پایداری یک حرکت است، گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از حرکت بزرگ حضرت زینب (س) تعبیر خردورزی است و مکرر در سخنرانی ایشان دیده‌ایم که می‌فرمایند یک زن با خردورزی و با عشق می‌تواند حرکتی را ماندگار کند یا حرکتی که به سمت تحریف می‌رود را نجات دهد و روشنگری کند و یک قیام و یک نهضت را جاودانه کند.

وی با بیان اینکه مسیری که حضرت زینب (س) به عنوان یک کنشگر اجتماعی، یک مبلغ، یک تبیینگر و به عنوان کسی که برای اهداف و آرمان‌های بزرگی که ترسیم کرده‌اند از همه چیز می‌گذرد و با انگیزه، ایثار، فداکاری و همت، بردباری، تلاش و با نگاه زیبایی که در کلامشان جلوه‌گر است که این مسیر را جز خیر، عنایت الهی و زیبایی نمی‌بیند و در فرزندان و سایر اهل بیت(ع) هم این کلام را شاهد هستیم، ادامه داد: مشابه این کلام را در کلام حضرت قاسم(ع) هم می‌بینیم که مرگ در راه خدا و نپذیرفتن ذلت را شیرین‌تر از عسل می‌داند.

خزعلی با تاکید بر اینکه این تعابیر خط مشی را در زندگی، سبک معیشت و رفتار انسان ترسیم می‌کند که شاید در جهان بی بدیل باشد و مشابه آن را نتوانیم پیدا کنیم، عنوان کرد: این رفتارها به دلیل زیرساخت و زیربناهای قوی است که از نظر فکری، بینشی و نگرشی در جان ائمه نهادینه شده است و برای ما به یادگار گذاشتند تا بتوانیم با این نوع نگاه زندگی خود را سامان دهیم که نتیجه آن کنش‌های هماهنگی است که می‌تواند مقاومت را به عنوان یک حرکت زنده و پویا تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

*جنگ نرم از درون جامعه و خانواده را تهی می‌سازد

وی با بیان اینکه ما در جنگ نرم اما سخت قرار گرفته‌ایم، مطرح کرد: این جنگ از درون جامعه و خانواده را تهی می‌سازد و هویت فردی، جمعی و خانوادگی ما را تهدید می‌کند و در این جنگ نرم بانوان در صف اول قرار گرفته‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در جنگ سخت مردان پیشقدم و بانوان پشتیبان بودند امروز خانم‌ها و خانواده مورد تهدید و هدف دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: در این جنگ وظیفه مردان پشتیبانی کردن است تا زنان در خط مقدم بتوانند به خوبی دفاع کنند و زنان باید مسلح باشند که زنان غیور و مقاوم همدان با تلاش مضاعف در دولت مردمی نشان داده‌اند که مدافعان خوبی هستند.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش بانوان و حرکت‌های خوبی که در استان همدان انجام گرفته جای خوشبختی است که به ورزش و سلامت و بهداشت بانوان عنایت ویژه شده است، گفت: اختصاص مبلغ ۳۰ میلیون تومان بودجه برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان از دستاوردهای این سفر است.

خزعلی با بیان اینکه ما طرح‌‌هایی برای آموزش مهارت‌های اولیه ازدواج و در سال ‌های آغازین ازدواج داریم، ادامه داد: اگر طرح ‌های دیگری وجود دارد، تکمیل و به ما ارائه شود تا آن را در سطح کشور اجرایی و ابلاغ کنیم.

وی در این سفر اعتباری برای آموزش، اشتغال، تکمیل ساختمان آموزشی و خوابگاه بانوان، مرکز درمان اعتیاد بانوان و خانه امن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری از دغدغه‌های استان است چراکه ناباوری در این استان بیش از میانگین کشوری است و باید به صورت ویژه پیگیری شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مراکزی برای سلامت بانوان و آسیب دیدگان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: ایجاد بازارچه و مراکز فروش محصولات خانگی از نیازهایی است که در همه استان‌ها مطرح می‌شود و در این استان ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه برای صنایع دستی، مشاغل خانگی و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

*ارائه تسهیلات ویژه برای ازدواج دهه شصتی‌ها

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه برای ازدواج دهه شصتی‌ها در نظر گرفته شده است که سال گذشته این طرح برای روستاییان اجرا شد چراکه در روستاها تجرد دو برابر بود، عنوان کرد: با اجرای این طرح آسیب کمتر می‌‌شود و امسال این طرح در شهرها نیز اجرا خواهد شد.

خزعلی با بیان اینکه ایجاد اتاق فکر باید با جدیت پبگیری شود چراکه وجود این اتاق‌ها بانوان را به هم متصل می‌کند و و باعث تعامل و هم‌افزایی می‌شود، ابراز کرد: حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی با استفاده از فناوری‌های نوین بسیار مهم است و باید سامان یافته شود به طور خاص در بخش زنان برنامه‌ریزی و حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی در بخش بانوان به خصوص زنان خود سرپرست باید شکل بگیرد، عنوان کرد: مساله جمعیت در برنامه‌های ما است و گروه‌هایی برای نجات جنین کار می‌کنند و حرکت‌های دولتی در قانون جوانی جمعیت در حال اجرا است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: ضمانت برای خانم سرپرست خانواده برداشته شده و صندوق ضمانت جایگزین آن شده است که اعتبار اولیه آن تامین شده که بانوانی که بدون ضامن هستند از صندوق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار