استاندار ایلام:

کنگره بزرگ اربعین حسینی کاری هیئتی بوده و خط کش ندارد/ تلاش می شود مسیر ایلام به مهران تا قبل از اربعین حسینی زیر بار ترافیکی برود

بهرام نیا با بیان اینکه تلاش می شود مسیر ایلام به مهران تا قبل از اربعین حسینی زیر بار ترافیکی برود، گفت: کنگره بزرگ اربعین حسینی کاری هیئتی بوده و خط کش ندارد.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۸۱
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۳ مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام با حضور سردار« محمد قنبری» رئیس کل پلیس آگاهی کشور، اظهار کرد:  تامین مایحتاج مورد نیاز برای زوار اربعین حسینی در سال جاری با همکاری و مشارکت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی و قرارگاه مردمی خادیم زوار اربعین حسینی در استان تامین می شود و مسئولیت این امر بر عهده معاون توسعه منابع انسانی خواهد بود.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد: بحث جانمایی موکب ها نیز برعهده معاونت امور عمرانی استاندار ایلام خواهد بود و باید تلاش شود افرادی که متقاضی راه اندازی موکب در ایام اربعین حسینی هستند هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و در راستای جانمایی موکب ها اقدام لازم انجام دهند.

 

وی یادآور شد: تلاش می شود تا ایام  اربعین حسینی مسیر ایلام به مهران و همه تونل ها و پل صلواتی زیر بار ترافیکی برود، هم اکنون شبانه روز در مسیر ایلام به مهران کار می شود و تلاش می شود که در ایام اربعین حسینی گره ترافیکی نداشته باشیم.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی ۴ بیمارستان صحرایی در مرز مهران و پایانه مرزی ایجاد می شود، تصریح کرد: ۱۴ هزار ناوگان اتوبوس در سراسر کشور داریم که در ایام اربعین حسینی قرار است حدود ۸ هزار دستگاه در ایام اربعین برای حمل و نقل زوار اربعین حسینی استفاده شود.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های اربعین حسینی این است که هیئتی است و سیاه و سفید ندارد، خط کش ندارد و ما از ظرفیت همه استفاده می کنیم و هر کس اعلام کند، از فکر و ایده های آنان در راستای تسهیل در تردد  زوار و ارائه خدمات بهتر استفاده می شود.

 

وی بیان کرد: ۱۲ سالن ورزشی و ۵۴ مدرسه به منظور اسکان زوار برای ایام اربعین حسینی آماده شده است، ۳۲ هکتار در پارک تفریحی چغاسبز برای استراحتگاه زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، علاوه بر این نیز از ظرفیت های سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و ارتش و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی در راستای اسکان زوار استفاده می شود.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه تمام دغدغه ها و مشکلات موجود در راستای تکمیل زیرساخت ها در هفته گذشته در ستاد اربعین کشور خدمت ریاست محترم جمهوری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: برای کارهای که در سطح استان انجام شده است حدود ۷۸۰ میلیارد تومان نیاز است که نیاز به حمایت دولت محترم است.

 

بهرام نیا با بیان اینکه خوشبختانه فرمانداران استان به ویژه فرمانداران شهرستان های مسیر تردد زوار با تمام توان پای کار هستند، ابراز کرد: لازم است در آستانه ایام اربعین حسینی فضای استان اربعینی شود و در این زمینه در فضای حقیقی و مجازی باید فعالیت های گسترده ای صورت گیرد که انفجار شور و شعور اربعین حسینی در سطح ملی نمود پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه از هفته اینده بازدید میدانی از روند اجرایی طرح ها و برنامه های مربوط به اربعین حسینی با حضور کلیه مسئولان ستاد اربعین حسینی انجام خواهد شد، گفت: در این بازدیدها اقدامات انجام شده  و نیازها و کاستی ها در  شهرستان های مسیر تردد زوار احصا و  برای رفع آن برنامه ریزی خواهد شد.

 

استاندار ایلام در پایان با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران استان، اظهار کرد: بیت الغزل خبرنگاران پرکار استان توسعه استان و پیگیری مطالبات مردم برای ایجاد امید و نشاط است و آنچه که مطالبه به حق مردمی است به مسئولان و کارگزاران دولت برای ترمیم مشکلات و رفع محرومیت ها و کمک به منافع مردم انتقال می دهند و از سویی در راستای ایجاد ارتباط بین مردم و بیان دستاوردهای دولت و نظام اسلامی تلاش می کنند که قابل تقدیر است.

 

بهرام نیا بیان کرد:آنچه در استان انجام نشده است باید با برنامه ریزی در راستای تحقق آنها اقدام شود، آنچه در استان در ایام اربعین حسینی انجام شده است محصول عشق و ارادت همه اعضای ستاد اربعین حسینی بوده است و در بسیاری از موارد با دست خالی کار شده است و پیمانکاران با عشق و با عنوان اینکه خادم زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند پای کار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار