عزاداری صبح ششم محرم در مصلی شهرکرد؛

عاشورا حسینی نتیجه تغییر ارزش هاست

مراسم عزاداری هفتمین روز دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد با قرائت دعای ندبه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۵۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر همتیان اظهار داشت: عاشورا حسینی نتیجه تغییر ارزش هاست، فرهنگ و ارزش های جامعه به مثابه هوا است یعنی همانطور که اگر هوا نباشد، بدون تنفس حیات ادامه پیدا نمی کند و مختل می شود جامعه هم همینطور است ارزش های جامعه هوای حیات جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه، در عصر بعد از پیغمبر آمدند و برای تغییر جامعه و ارزش ها، اولین بلایی که سر جامعه اسلامی آوردند مدیران ارشد و کارگزاران نظام را عوض کردند یعنی اگر بخواهید در یک جامعه ارزش ها را تغییر دهید و ارزش های خواسته خود را جایگزین کنید باید مدیران مورد نظر خود را سر کار بیاورید تا بتوانید سیاست ها و ارزش های مورد نظر خود را تثبیت کنید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: اولین انحرافی که در مسیر حرکت اسلام اتفاق افتاد بحث سقیفه بود  ولید ابن عقبه یکی از کارگزاران بعد پیغمبر حاکم کوفه شد، جایی که از مهمترین مراکز تبلیغ اسلام بود، روزی شراب خورده بود مست لایعقل رفت نماز صبح بخواند و چون عقلش مختل بود نماز صبح را چهار رکعت خواند و وقتی گفتن چهار رکعت خواندی گفت حالم خوب است بخواهید چهار رکعت دیگر هم می خوانم این شخصی است که بر مسند پیغمبر نشسته است.

حجت‌الاسلام همتیان ادامه داد: وقتی خبر به امیر المومنین خضرت علی بن ابطالب علیه السلام رسید دستور دادند بیاورید تا او را به جرم شرب خمر تازیانه بزند و حد ۸۰ ضربه تازیانه بر او زدند، این از اثرات همان سقیفه است پس اولین علت واقعه عاشورا، تغییر ارزش ها توسط کارگزاران نظام بود.

 استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود دومین مطلب، سکوت و عقب نشینی نخبگان و خواص جامعه بود.

تلاوت آیات نورانی قزآن محید،قرائت دعای پر فیض ندبه، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار