معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از نخیلات تنگستان گفت: متاسفانه باران های مونسون سبب تلفات جانی و مالی کشاورزان شده اند.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۶۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان، احمدلطفی فرماندار تنگستان به معاون وزیرجهادکشاورزی که جهت مشاهده میدانی وضعیت نخیلات تنگستان پس از بارندگی‌های هفته گذشته باعث ایجاد خسارت به نخلداران این شهرستان شده بود گفت:بارندگی‌های شدید وخارج از فصل هفته گذشته علاوه برتعجب کشاورزان ونخلداران باعث بوجود آمدن خسارت به آن‌ها درمهمترین فصل خوشه چینی وبرداشت رطب شده است.

فرماندارتنگستان ضمن تشکر از حضور میدانی معاون وزیر جهاد کشاورزی جهت رصد خسارات واردشده به کشاورزان ونخلداران افزود:امیدواریم این حضور‌ها وبازدید‌های میدانی نتایج خوشحال کننده‌ای برای کشاورزان ونخلداران زحمتکش این شهرستان ودیگر نقاط کشوررا داراباشد، چون زحمت یک ساله آن‌ها که از همین راه امرار معاش می‌نمایند درگرو تصمیات مسئولین خواهد بود.

محمدعلی نیکبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با تشکر از میزبانی خوب وشایسته دلیرمردان تنگستان گفت:متأسفانه بارندگی‌های خارج از فصل مونسون علاوه بر خسارات جانی، باعث بوجود آوردن خسارات مالی برای کشاورزان، دامداران ونخلداران شده است وسعی می‌کنیم با بازدید وسرکشی میدانی از نقاط آسیب دیده، نتایج را بلافاصله پس از نشست با کمیسیون‌های مربوطه دراسرع وقت به مسئولین استانی وشهرستانی ارسال کنیم.

احمدلطفی نیز پس از این دیدار درمصاحبه باخبرنگاران تأکید کرد:خسارت نخلداران اهرمی پیگیری و جبران می‌شود.

فرماندار تنگستان عنوان کرد: پس از این بازدید مقرر گردید، میزان ترشیدگی، ریزش و خسارت نخیلات و همچنین مشکلات مهم کشاورزان شهرستان بصورت مکتوب در اختیار نماینده وزیر در استان قرار گرفته تا در وزارتخانه و در جلسه شورای معاونین، همه این موارد بررسی و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

دراین بازدید میدانی محمدعلی نیکبخت معاون وزیرجهادکشاورزی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، فرماندار  معاون عمرانی فرماندارتنگستان، نایب رییس شورای اسلامی اهرم و جمعی از باغداران، به منظور بررسی میزان خسارت محصول نخیلات این شهر پس از بارندگی‌های اخیر، در بین این نخیلات حضور یافته و بازدید میدانی بعمل آوردند.

ارسال نظرات