به همت معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان؛

دوره آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه های مقاومت بسیج زنجان برگزار شد

زنجان_دوره‌ی یک‌روزه آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه‌ها، پایگاه‌ها و مدیران محلات ناحیه زنجان توسط معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۹۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛دوره‌ی یک‌روزه  آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه‌ها، پایگاه‌ها و مدیران محلات ناحیه زنجان توسط معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) برگزار شد.

 

دوره آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه های مقاومت بسیج زنجان برگزار شد

در این دوره یک‌روزه که با حضور برادر فلاح، مدیر آموزش،پیشگیری و آگاه سازی معاونت اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، فراگیران با موضوعاتی از قبیل مسئله‌یابی و تدوین برآورد وضعیت محلات آشنا شدند.

 

 

 حسین قاقه‌ای، معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار کرد:هدف از اجرای این دوره تبیین و تدوین نقشه راه به منظور ارزیابی و شناخت ساختارهای موجود در محله، شناسایی ظرفیت‌ها و آگاهی از میزان بروز آسیب هاي اجتماعي محله و اجرای برنامه هایی در راستای کاهش آلام مردم و گروه‌های آسیب پذیر ونیز میزان تاثیر گذاری آن در اجرای برنامه‌های اجتماعی در سال جاری می باشد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی حذف و کاهش مشکلات و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی اساس کار مجموعه بسیج بوده و به مصداق همیاری و مردم داری سعی در آگاه‌سازی و حذف مشکلات مردم ضرورت یافته است،بیان کرد: لذا با توجه به اقدامات فرهنگی و توجه به خودآگاهی مردم نسبت به عوامل ایجاد میزان خطرپذیری، سلامت اجتماعی و روانی آحاد مردم در عرصه های فردی،اجتماعی و خانوادگی و رفع مشکلات عمومی آنان مدنظر بوده و ضرورت تربیت جوانان مومن و معتقد در جهت حفظ سلامت مردم و صیانت از گروههای آسیب پذیر با برگزاری دوره های توانمندسازی و کنشگری آنان در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری از آسيب مدنظر می باشد.

 

 

قاقه ای در پایان با اشاره به سایر برنامه های اجرا شده در این دوره افزود :در ادامه کارگاه‌هایی با موضوع تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، توسط حجت الاسلام موسوی ، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و روشهای فرایند درمانی مبتلایان توسط دکتر موسوی زاده از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و کارگاه مددکاری اجتماعی، توسط دکتر مجید محمدی از اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات