اجتماع عاشورایی نوجوانان زرندی در سوگ شهات حضرت قاسم (علیه السلام ) با عنوان "احلی من العسل" در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد
کد خبر: ۹۴۴۹۴۱۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :دردهمین سوگواره دانش آموزی احلی من العسل دانش آموزان عزادار در حالی که لباس‌های سیاه بر تن داشته و بر سر، سربندهایی مزین به نام امام حسین (علیه السلام )   و حضرت قاسم (علیه السلام )  بسته بودند، به یاد مظلومیت آل‌الله (علیه السلام )  به سر و سینه زدند و در این مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.به یاد مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (علیه السلام )  به عزاداری پرداختند.    

در این مراسم :حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاعی امام جمعه زرند  در سوگواره احلی من العسل ودرجمع نوجوانان عزادار حسینی شهرستان زرند باتسلیت ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام )  در سخنانی بیان داشت: یکی ازویژگی های حادثه کربلا ونهضت امام حسین (علیه السلام )  فراگیر بودن این نهضت است.

وی گفت: وقتی که شما جریان روز عاشورا را نگاه می کنید، می بینید درهمه سنین افرادی هستند که به عنوان نماینده اقشار مختلف در رکاب امام حسین  (علیه السلام )  حضورپیدا کردند ودر حادثه کربلا نشان دادند که سن وسال مطرح نیست بلکه هر کسی با هر سن وسالی که داشته باشد می تواند در کنار امام خودش قرار بگیرد واین یکی از ویژگیهای مهم قیام حسینی و نهضت اباعبدالله  الحسین (علیه السلام ) می باشد .

امام جمعه زرند در ادامه با اشاره به سخنان حضرت سیدالشهداء  (علیه السلام )  در شب عاشورا خطاب به یارانشان اظهار داشت: وقتی که سخنان حضرت به پایان رسید قاسم ابن الحسن (علیه السلام )  که یک نوجوان سیزده ساله بود و درگوشه ای ازخیمه ایستاده بود واظهار وفاداری اصحاب ویاران وبنی هاشم  (علیه السلام ) را مشاهده می کرد ،دردرونش این سوال ایجاد شد که عموی بزرگوارش امام حسین (علیه السلام ) فرمودند فردا هر کسی که دراینجا باشد به شهادت می رسد، آیا شامل من هم می شود؟

حجت الاسلام شجاعی افزود: حضرت قاسم (علیه السلام )  به محضر عموی بزرگوارش شرفیاب شد وسوال کرد عمو جان فرمودید فردا همه به شهادت می رسند آیا این جمله ای که فرمودید شامل ما هم می شود؟ یک شک وتردیدی دردرون خودش ایجاد شد، حضرت این پرسش وسوال قاسم ابن الحسن  (علیه السلام ) را با یک سوال پاسخ دادند وفرمودند: مرگ در نزد تو چگونه است ؟ حضرت قاسم (علیه السلام )  درآنجا این جمله ماندگار درتاریخ را برزبان جاری کرد که نشان دهنده آن معرفت وفهم و درک عمیقی است که دردرون این نوجوان سیزده ساله قرار داشت که فرمود: مرگ درنزد من شیرین تر از عسل است.

وی ابراز امیدواری کرد: امروز که شما برای تجدید عهد و پیمان بانوجوان سیزده ساله کربلا وبرای دفاع از ارزشها و آرمانهای دینی واعتقادات وباورهای مذهبی دراین مکان گرد هم آمده اید،ان شاء الله که همه ما  بتوانیم درمسیر دفاع از ولایت و امامت همچون شهیدان کربلا ثابت قدم واستوار تا آخرین قطره خون خودمان مردانه بایستیم .

این مراسم با مدیحه سرایی ومداحی وسرود سلام فرمانده همراه بود .

خبرنگار:علی نجف پور

ارسال نظرات