در آستانه سالروز شهادت فرمانده گیلانی و نابغه جبهه مقاومت، شهید مرتضی حسین پور شلمانی با خانواده این شهید والامقام مدافع حرم در زادگاهش لنگرود دیدار کرد.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۶۷
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لنگرود، اسدالله عباسی استاندار در آستانه سالروز شهادت فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مرتضی حسین پور شلمانی معروف به حسین قمی با خانواده این شهید والامقام مدافع حرم در زادگاهش شلمان لنگرود دیدار کرد.

دکتر عباسی در این دیدار با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان، یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع حرم، سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مرتضی حسین پور شلمانی را گرامی داشت و خواستار دعای خیر پدر و مادر این شهید گرانقدر برای اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) و اهتزار همیشگی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی حضور در منزل شهید حسین پور را توفیقی مغتنم برای خود دانست و گفت: اینجا قدمگاه سردار دلها شهید سلیمانی بوده و امروز ما مهمان شهدا هستیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه همواره مدیون فداکاری‌های شهدا هستیم، افزود: شهیدان در دفاع از اسلام، اعتقادات و ارزش‌ها جنگیدند و حامی ولایت و نهضت عاشورایی بودند.

وی ادامه داد: شهدا همچون سردار دلها در زمان حیات و زندگی دنیوی، آسمانی زیستند و با بصیرت و آگاهی کامل در محضر خداوند منان بودند.

نماینده عالی دولت در گیلان خانواده معزز شهدا و ایثارگران را سند زنده نظام اسلامی و معیار استقامت، پایمردی و پایداری دانست و اظهار کرد: صیانت و پیروی از ولایت فقیه و ارزش‌های دینی محور وصیت شهداست و باید به درستی به آن عمل کنیم.

دکتر عباسی با برشمردن ویژگی های شهید حسین پور شلمانی و جایگاه ویژه اش در پیشگاه سردار دلها، گفت: ابعاد شخصیتی شهید حسین قمی که ابوالفضل حاج قاسم و علمدار ولایت بود، باید به درستی شناسانده شود.

وی یادواره شهید قمی با حضور سردار دلها را مثال زدنی عنوان و بیان کرد: برای هرچه باشکوه تر برگزارشدن مراسم شهید حسین پور از هر ظرفیتی استفاده شود.

مراسم پنجمین سالروز شهادت شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور شلمانی با حضور و سخنرانی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت روز یکشنبه شانزدهم مرداد ساعت ۱۸ در شلمان شهرستان لنگرود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سردار شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی در شانزدهم مرداد ۱۳۹۶ در دیرالزور سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

او فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود و در سال ۱۳۹۷ از سوی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شد.

ارسال نظرات