خبرهای داغ:

همایش شیرخوارگان حسینی در روستای حسن آباد دامغان برگزار شد

دامغان_ همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در مجتمع فرهنگی مذهبی سیدالشهداء روستای حسن‌آباد شهرستان دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۱۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی به یاد مظلومیت طفل شش ماهه سیدالشهداء با حضور گسترده مادران و کودکان شیرخوارشان در مجتمع فرهنگی مذهبی سیدالشهداء روستای حسن‌آباد شهرستان دامغان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی شاهچراغی سخنران این همایش با اشاره به مظلومیت خردسال ترین یار سیدالشهداء اظهار کرد: این طفل شش ماهه سند مظلومیت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی گفت: همه ما باید تلاش کنیم که در مسیر خدا قرار بگیریم و به گونه‌ای زندگی کنیم که زندگی ما صبغه الله باشد.

وی تلاوت سوره فجر را یکی از فرصت‌های قرار گرفتن در مسیر خدا دانست و گفت: این سوره منتسب به سیدالشهداء (ع) است و یک ارتباط دوسویه بین خالق و مخلوق است.

شاهچراغی درک حدیث ثقلین را دومین فرصت قرارگیری در مسیر خدا دانست و افزود: این حدیث در باب هدایت‌گری قرآن کریم و اهل بیت پیامبر (ص) می باشد و بر این اساس وجود مبارک علی اصغر (ع) یکی از راه‌های رسیدن به خدا می باشد.

وی همایش شیرخوارگان حسینی را شبکه عظیمی در جهان دانست و گفت: این برنامه در اقصی نقاط کشور برگزار می شود و این نشان از گستردگی فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی می باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، این مراسم به همت پایگاه راضیه (س) برگزار و با تلاوت آیات قرآن آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی شاهچراغی، مدیحه سرایی حجت الاسلام جزءمومنی و لالایی ادامه یافت و لباس‌های سفید و سبز کودکان شش ماهه و سربندهای مزین به نام علی اصغر (ع) بر پیشانی آنها، یک بار دیگر معصومیت کوچکترین شهید کربلا را در خاطره‌ها زنده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها