خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جدید اولیای دانش آموزان نوشت‌افزار و وسایلی که آرم و نشان غیراسلامی با مظاهر غربی دارد به هیچ وجه خریداری نکنند و اصناف از فروش کیف و لوازم‌التحریر با نمادهای غربی و غیراسلامی به دانش‌آموزان خودداری کنند چون دانش‌آموزان اجازه همراه آوردن چنین لوازمی به مدارس را ندارند و جلوی آن‌ها گرفته خواهد شد و تولیدات و انتشاراتی‌های داخلی به موضوعات متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما بپردازند.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۴۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان پیش ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱ با تعیین کمیته‌ها و ابلاغ مسئولین شروع شده‌است و شهرستان‌ها نسبت‌به مواردی که برای آغاز سال تحصیلی در زمینه ساماندهی و تهیه تجهیزات، سازمان‌دهی نیروی انسانی، شناسایی فضاها، نیروی انتقالی و بازنشسته و موارد مختلف درحال انجام کار هستند.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه شروع مهر مجازی به صورت آزمایشی را در برنامه داریم که مدرسه‌ها چالش‌ها را بررسی و تا آغاز مهر برطرف کنند.

موسوی نژاد افزود: بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌ها براساس ثبت‌نام‌ها صورت می‌گیرد از ۱۸ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام شده‌اند که در محدوده محل سکونت قادرند در مدارس دولتی تحصیل کنند و از اتباع خارجی برابر دستورالعمل‌های وزارت امور خارجه ثبت‌نام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۷ پایگاه سنجش فعال در سطح استان داریم و ۱۵هزار و ۲۶ دانش‌آموز در سامانه سنجش ثبت نام شده‌اند تاکنون کار سنجش ۱۲هزار و صدنفر پایان یافته‌است و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از ۱۵شهریور شروع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: ثبت‌نام از دانش‌آموزان متوسطه اول از ششم تیرماه آغاز شده و ادامه دارد و ثبت نام در مدارس استعداد‌های درخشان از دهم مردادماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و نظری برابر فرم هدایت تحصیلی و علاقه‌ی دانش‌آموزان انجام می‌شود و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای رتبه ششم کشور را داریم در حالیکه ۴۲ درصد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در این رشته‌ها هستند و باید در دوره ۴ ساله به ۵۰درصد برسانیم.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: از آغاز ثبت‌نام‌ها ۹۷۳ بازدید از مدارس در این زمینه اتفاق افتاده‌است و با شماره‌تلفن ۳۲۴۲۴۷۳۴ پاسخ‌گوی سوالات مردم در این خصوص هستیم.

وی اضافه کرد: پیش ثبت‌نام در مدارس شاهد و ایثارگر از طریق سامانه صورت‌گرفته است ۱۶۰۰نفر در سطح استان متقاضی مقطع ابتدایی هستند و ۷۰۰ نفر پذیرش داریم در متوسطه اول مدارس شاهد تاکنون بیش‌از ۷۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام هستند که ۴۰۰ نفر ثبت‌نام در شهرستان بیرجند و قائنات قطعی شده است و در مقطع متوسطه دوم ۳۴۰ نفر در مدارس شاهد پیش‌ثبت‌نام صورت‌گرفته که ظرفیت این مدارس نیز نفر اعلام‌شده است و پایان پیش‌ثبت‌نام ۲۵مرداد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در پایگاه‌های سنجش ویژه پایه اول ابتدایی تاکنون ۱۴هزار و ۹۹۱ نفر در نوبت گیری سامانه ثبت‌نام کردند و غربالگری در پایگاه‌ها تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر صورت‌گرفته است و تا پایان شهریور ادامه دارد. ۶۵۰ نفر شناسایی شده‌اند که اجرائیات تخصصی دارند در زمینه هوش ۳۵۲نفر، شنوایی ۶۶، بینایی ۲۳۲ و جسمی حرکتی یک نفر هستند.

وی اظهار کرد: از تعداد ۱۳هزار دانش‌آموز پایه نهم که فرایند هدایت تحصیلی انجام‌شده است تشکیل کمیته‌ها به‌منظور هدایت تحصیلی تا پایان زمان ثبت‌نام بر اساس اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد.

موسوی نژاد افزود: مبلغ شهریه مدارس استعداد‌های درخشان برابر قانون و شیوه‌نامه وزارت‌خانه ابلاغ‌شده مبلغ پنجاه درصد مدارس غیردولتی در هر شهرستان تایید شده‌است که این مبلغ در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قائن مشخص و به مدارس تیزهوشان ارسال شده‌است.

وی بیان کرد: در خصوص شهریه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی دستورالعمل تعیین شهریه ازسوی وزارت‌خانه ابلاغ می‌شود و مبلغ براساس پیشنهادات موسسات، تایید توسط آموزش و پرورش شهرستان‌ها و بررسی و اعمال نظر در زمینه نوع این مدارس، شهریه توسط اداره امور مشارکت‌ها کشوری اعلام می‌شود و میانگین حداقل تا حداکثر مبلغ از اولیا دریافت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مدارس دولتی غیر از پول کتاب و بیمه حق دریافت پول اجباری از اولیای دانش آموزان ندارند، اما اگر چنانچه، ولی دانش‌آموزان به مدرسه در حد توان کمک کنند قدر دانیم.

وی با بیان اینکه لباس فرم دانش‌آموزان کار هماهنگی است که جنبه فرهنگی خوبی دارد گفت: تاکید داریم که دانش‌آموز ان تمام مدارس در سطح استان لباس فرم داشته باشند به‌خصوص در مقاطع ابتدایی و رنگ لباس فرم را تاکید کردیم که با سال گذشته تغییر پیدا نکند و جهت کمک به اقتصاد استان نیز تهیه پارچه و دوخت لباس فرم دانش‌آموزان در داخل استان صورت می‌گیرد.

موسوی نژاد عنوان کرد: در سال گذشته تعدادی از نیرو‌های خرید خدمات بودند، اما تاکنون بحثی از استفاده‌ی نیرو‌های خرید خدمات نشده است بعد از نقل‌وانتقالات صورت‌گرفته تاکنون ۷۰ نفر کسری نیرو داریم که خیلی در عرصه نیروی انسانی رقم بالایی نیست و تا اول مهر به‌طور دقیق مشخص می‌شود. بازنشستگان امسال نیز تقریباً ۸۰۰ نفر هستند که با توجه به رتبه‌بندی که تایید شده که با دو سال حضور بیشتر درصد قابل‌توجه تقاضای استمرار دارد.

وی افزود: ثبت‌نام کتب درسی برابر جدول وزارت‌خانه اعلام کرده توسط اولیای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد برای اولین‌بار در چهار شهرستان مرزی و تمام دانش‌آموزان مناطق عشایری استان توزیع کتب درسی رایگان داریم، اما ثبت‌نام در سامانه باید صورت گیرد آنگاه با تخصیص اعتبار هزینه به خانواده‌ها بازگشت داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید اولیای دانش آموزان نوشت‌افزار و وسایلی که آرم و نشان غیراسلامی با مظاهر غربی دارد به هیچ وجه خریداری نکنند و اصناف از فروش کیف و لوازم‌التحریر با نماد‌های غربی و غیراسلامی به دانش‌آموزان خودداری کنند، چون دانش‌آموزان اجازه همراه آوردن چنین لوازمی به مدارس را ندارند و جلوی آن‌ها گرفته خواهد شد و تولیدات و انتشاراتی‌های داخلی به موضوعات متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ما بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها