عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بدیهی است پاشنه آشیل موفقیت فرزندان انقلاب در شورای اسلامی شهر، تثبیت مدیریت شهری و پاسخ به مطالبات مردم، وحدت و همگرایی است.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۳۳
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جواد چپردار، عضو شورای اسلامی شهر کرج در شصت و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک به اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر کرج با تأکید بر ضرورت همدلی و همگرایی با اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر مطرح کرد: بر خود وظیفه می دانم به صورت ویژه از صاحبان قلم، نمایندگان خبر و اصحاب رسانه که در فراز و نشیب های سال گذشته در معیت شورای شهر بودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

پاشنه آشیل موفقیت فرزندان انقلاب در شورای شهر، وحدت و همگرایی است

وی گفت: حضور برخی از احزاب، ائتلافات و جبهه های سیاسی به نمایندگی از جریان های ارزشمند و همسو با انقلاب اسلامی در مواقع حساس و تعیین کننده به ویژه عرصه های انتخاباتی و در جهت تبیین روشنگری، وحدت رویه، بصیرت افزایی و انسجام بین آحاد مردم انقلابی بسیار موثر و لازم است. ولیکن استمرار دائم این رویه، تصمیم سازی و دخالت در ماهیت سازمانی، استقلال آرا و تصمیمات نمایندگان منتخب و مدیران اجرایی چیز دیگری است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این استان و کلانشهر گاهی برخی به بهانه انتصاب یا عضویت در یک یا چند جریان سیاسی به خود اجازه می دهند برای امور مربوط به شورای شهر جلسات روزانه و شبانه برقرار و در آن اعضای هیئت رئیسه، روسای کمیسیون ها یا پیش تر مصادیق سرپرستی، شهرداری و حتی مدیریت های میانی را به برخی از اعضای مدعو از شورای شهر توصیه کنند که آخرین مورد از این روند ناصواب جلسه نیمه شب مسجد امام صادق (ع) با حضور 10 عضو بسیار محترم شورا بوده است.

چپردار عنوان کرد: با آنکه هر نیروی انقلابی، عاقل، صادق و دلسوز این دیار می داند که اساس حضور جریانات ارزشی انقلاب و بهره مندی از مشورت صاحبان خرد و تعقل مدیریتی به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس برای موفقیت حتماً لازم است اما زمانی برخی با جانمایی در این جایگاه ها آن هم نه از ابتدای مسیر بلکه در انتهای فرآیند و فارغ یا عاری از کسوت های انقلاب و دفاع مقدس اهتمام می کنند تا نظر و سلیقه شخصی خود را فراتر از مشورت به تصمیم سازی، حذف نیروهای ارزشی و تعیین مصادیق معطوف کنند،

وی اضافه کرد: در این راستا باید قدری در مبانی و اهداف این تشکیلات یا حداقل شایستگی نمایندگان استانی آن با درایت و بصیرت بیشتری بررسی، گزینش یا تجدید نظر صورت گیرد. بدیهی است پاشنه آشیل موفقیت فرزندان انقلاب در شورای اسلامی شهر، تثبیت مدیریت شهری و پاسخ به مطالبات مردم، وحدت و همگرایی است و هر اقدامی از سوی هر کسی در خلاف تحقق این امر، خطایی فاحش است. برقراری یا استمرار این رویه های غلط، آزموده و ناصواب ممکن است موجبات انشقاق بین اعضای شورای اسلامی شهر را تشدید کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: حقیر به عنوان عضوی از این شورا، ناقابل ترین نیروی انقلاب و کوچکترین رزمنده این شهر که بنا به تجربه و بضاعت اندکم در اجرا، سیاست و دوستی های مشترک به آثار سوء و اهداف مبرهن سیاسی یا انتخاباتی آن واقف هستم، توصیه می کنم در عوض دخالت های آشکار، تصمیم سازی های فرا قانونی، دعوت از برخی و حذف برخی دیگر یا انشای تبریک سیاسی به جمع مورد نظرتان، در ارتباطتان با اعضای شورا به تعقل، بصیرت و هم افزایی بیشتر بیندیشید و بیش از این موجبات اختلاف را مهیا نکنید.

چپردار در پایان خاطرنشان کرد: بدانید مادامی که 13 عضو شورای اسلامی شهر ید واحده باشند موفق تر هستند و هر جریان، گفتمان و وعده سیاسی خارج از این صحن، جایگاه و تریبون که به انسجام و وحدت رویه آسیب بزند یا در تصمیمات قانونی دخالت کند، طریق صواب، حاصل بصیرت یا نماد انقلاب نبوده و نیست و ممکن است چند صباحی خود را در متن آن جانمایی کند اما جریان زمان، خاکریز بصیرت و موج ولایتمداری قطعاً به ادامه این خطاها پایان خواهد داد.

وی بیان کرد: مروری به سال ها تجربه و نقش جریان ها و چهره های سیاسی در انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ادوار شوراهای اسلامی شهر، مدیریت های شهری، سازمان ها و نهادهای انقلابی، مدیران کل، فرمانداران و استانداران این شهر یا استان تاکنون لطمات بسیاری را به روشنی نتایج حذف و اضافه های سلیقه ای، تخریب نیروهای خودی، نادیده انگاری پتانسیل های بومی یا مستقر و کارآمد داخل تحمیل کرده که بیش از آن شاید جایز نباشد.

چپردار با بیان اینکه بی تردید تاریخ مصرف این سبک و سیاق و توهم پدرخواندگی های سراسر غلط، مدت هاست به انقضا رسیده و تکرار این شیوه، غلط اندر غلط است، گفت: کسی حق ندارد محیط دایره بهره مندی از ظرفیت های ولایتمدار و کاربلد این شهر را با بی خردی، منفعت طلبی و تمامیت خواهی تقلیل دهد یا میانشان خط کشی کند. کسانی که خود را مشاور، عضو، همراه یا حتی متولی مدیریت یا ریاست این ائتلافات می دانند و با صراحت دیگران را قضاوت و حتی احراز صلاحیت می کنند، خوب است کمی هم رفتار، سبقه، تخلفات ممکن یا مستتر در خود و حامیان و مصادیق مورد توصیه را مرور کنند، پیش از آنکه بررسی یا آشکار شود.

وی ضمن تاکید مکرر بر اینکه راه برون رفت از تنگناهای مدیریت شهری در درون شورای شهر، پرداختن به اصل تکالیف و امور محوله و یا جامانده است، افزود: رمز این موفقیت در گرو استقلال رای، وحدت، دوستی و همراهی داخلی اعضای شورا و در صحن علنی یا هم اندیشی هاست نه در جای جای دیگر از آن. امید است حواشی غیر معمول پایان یابد تا هر یک از اعضای شورا مجالی بیشتر یابند تا در حوزه تخصصی یا سازمان های مورد نظارت خود به انجام وظیفه بپردازند و در مسیر احصا و حل مشکلات جاری و پیش روی مدیریت شهری موفق تر عمل کنند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات