خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آوج؛

خطبه های امام سجاد، نقش معرفتی و روشنگری پس از جریان کربلا داشت

مسئول دفتر نمایندگی در ادامه بیان کرد: نقش امام سجاد(ع) بعد از کربلا در آگاهی دادن به مردم و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا در جامعه بسیار مهم و موثر بود.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۳۲
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام میرزابیگی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج در جمع پایوران و سربازان با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه های خود مردم را به معارف دعوت کردند، گفت: امام سجاد(ع) در روشنگری و تداوم نهضت عاشورا نقش موثری و کلیدی داشت.

 

وی با بیان اتفاقات حادثه عظیم عاشورا و بعد از آن، اظهار کرد: نهضت عاشورا دارای اهداف بزرگی بود که این هداف و تدام این نهضت توسط خطبه ها و سخنرانی های امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرد و به نسل های بعدی منتقل شد.

 

وی ادامه داد: در آن زمان حکومت طاغوت به قدری مردم را در جهالت نگه داشته بود که آنها فکر می کردند امام حسین(ع) و یارانش اهل فتنه هستند به همین دلیل این افراد در مقابل امام ایستادند تا به خدا نزدیک شوند.

 

حجت الاسلام میرزابیگی با اشاره به اینکه تبلیغات دشمن تاثیر بسیاری دراین حادثه داشت بیان کرد: اسارت آل الله و خطبه ها و فرمایشات امام سجاد(ع) روشنگر حقایق بود. به نوعی که مردم همه گریه و توبه می کردند که چه اشتباهی انجام داده اند، چرا و چگونه نوه پیامبر(ص) را نشناخته اند.

 

مسئول دفتر نمایندگی در ادامه بیان کرد: نقش امام سجاد(ع) بعد از کربلا در آگاهی دادن به مردم و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا در جامعه بسیار مهم و موثر بود.

 

حجت الاسلام میرزابیگی در پایان عنوان کرد: امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه های خود، مردم را به معارف دعوت کرد و توانست مردم را راهنمایی کند تا آن خفقان از بین برود و اندکی آزادی به وجود آمد تا سخنان خود را بیان کنند و به رسالت امامت خود بپردازند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار