تبریز- مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به ظرفیت تولید 3000 تنی کاتد در طرح هیپ لیچینگ افزود: تولید کاتد، موضوعی استراتژیک و پیشران توسعه طرح های آینده است که بهره برداری از آن، زنجیره تولید را تکمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۷۵
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عباس زاده در جلسه ای با معاونین و مدیران، مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده، توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و... بعنوان ره آوردهای طرح های توسعه گفت: نگرانی ها و پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی در خصوص وقفه های ایجاد شده در اجرای این طرح ها کاملا  قابل درک است و یقین داریم حل تمامی مشکلات منطقه و توسعه آن کاملا به بهره برداری از این طرح ها گره خورده است و شرکت مس مصمم به اجرای این طرح ها در کمترین زمان ممکن است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید 3000 تنی کاتد در پروژه هیپ لیچینگ افزود: تولید کاتد، موضوعی استراتژیک و پیشران توسعه طرح های آتی است و با بهره برداری از این پروژه، در منطقه امیدها برای جدیت شرکت مس در راستای تکمیل زنجیره تولید مجتمع و طرح تولید کاتد بیشتر خواهد شد یعنی اگر ما یک گرم کاتد تولید کنیم با عزمی راسخ و حمایت و همراهی همه جانبه مسئولین تولید 400 هزار تن کاتد را نیز در سال‌های آتی خواهیم داشت.

عباس زاده با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی در خصوص طرح های توسعه ای افزود: گزارشات ارائه شده به مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت مس و همچنین کارشناسان منطقه باید شفاف و استاندارد باشد و فاکتورهای پیشرفت های فیزیکی،برنامه ای، هزینه ای و ضرایب آنها، گزارشات جریان نقدی، پرداخت صورت وضعیت ها، خسارت عدم النفع ناشی از عدم تولید، ریسک های پروژه، فعالیت های بحرانی و... باید کاملا شفاف و جامع باشد تا برنامه ریزی دقیق در راستای شتاب بخشی به آن ها صورت گیرد.

 
وی در جلسه دوم خود نیز در خصوص فاز 3 تغلیظ با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آن گفت: خوشبختانه شرکت مس دانش و تجربه کافی در خصوص ایجاد کارخانجات تغلیظ را دارد و دانش لازم داخلی سازی شده است که دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می شود و در ایجاد فاز 3 و 4 از لحاظ فنی و تجهیزات مشکلی وجود ندارد و  اولویت کاری ما در این پروژه نیز عدم توقف آن است و در عین حال باید در نهایی شدن مشخصات پروژه و شرایط پیمانکار تمامی جوانب سنجیده شود و تصمیمات معقولی اتخاذ شود.
ارسال نظرات