امام جمعه ایلام:

ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه از برکات نهضت حسینی است/ موانع تردد سهل زوار اربعین در فرصت باقی مانده رفع شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مسئولان محترم تلاش های خوبی کرده اند اما کافی نیست، در فرصتی که تا اربعین وجود دارد موانع پیش رو بایستی برداشته شود، گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه از برکات نهضت حسینی است.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۵۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۱ مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظهار کرد: یکی از شاخص های پرهیزکاران، این است که در دین دارای قدرت و در مسائل اجتماعی دارای دور اندیشی توام با نرمی هستند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انسان دور اندیش دچار پشیمانی نخواهد شد و در حوادث غافلگیر نمی شود چرا که نسبت به آنها  تدبیر داشته و بهترین راهکار را برای برخورد با آنها پیش بینی و انتخاب می کند، افزود: دور اندیشی و نرمی در زندگی افراد باتقوا ملموس و مشهود است و در اسلام به ما توصیه شده که اصل اول در برخورد با دیگران نرمی و مهربانی است.

وی بیان کرد: امت اسلامی زیر چتر رحمت پیامبر اکرم(ص) قرار دارد و اگر مسئول و مدیران دارای صف نرمی در برخورد با دیگران باشد در عرصه های مختلف از جمله مسائل فردی و چه در مسائل حکومتی و اداری موفق خواهد شد اما این نرمی در برابر خودی و دشمن تفاوت می کند و بایستی نسبت به دشمنان با شدت برخورد کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام دفاع کردن از دین جدش حضرت پیامبر اکرم(ص) بود و  عمل کردن به احکام الهی بود، افزود: لازمه این هدف مقدس، انجام تکلیف الهی و پاسداری از دین مبین اسلام بوده است و در این راستا هم موفق شد و هر چند ایشان و یاران باوفایش به شهادت رسیدند اما هدف امام حسین(ع) که پاسداری از دین اسلام بود محقق شد و اکنون پس از ۱۴۰۰ سال  هنوز ندای «هل من ناصرا ینصرنی» امام حسین(ع) در فضای جهان طنین انداز است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه ما نیاز داریم که نور چراغ هدایت و از کشتی نجات امام حسین(ع)  بهره مند شویم، گفت: امام حسین(ع) با شهادت خود و یاران باوفایش، اسلام ناب محمدی را حفظ کردند و به دنیا فهماندند که خون بر شمشیر پیروز است و امروز به برکت نهضت حسینی، یکی از شاخصه های شیعه، مقاومت، شهادت طلبی در مقیاس جهانی است.

وی بیان کرد:  امام حسین(ع) با شهادت خود محور وحدت شیعیان جهان، بلکه مظلومان و مستضعفان جهان شدند، حس انتقام گیری از ستمگران و یزیدیان زمان در خون شیعه دمیده شده و لحظه به لحظه به دنبال انتقام گیری از یزیدیان زمان  خود هستند، پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس، مقاومت در برابر تحریم های دشمن و فشارهای گوناگونی که وارد می کنند از برکت قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی است.

امام جمعه ایلام افزود: امید به آینده درخشان و ظهور منجی  عالم بشریت که منتقم خون امام حسین(ع) است از برکات نهضت عاشورای امام حسین(ع) است، هر چند در کنار این نهضت باعظمت، دشمنان برای مشابه سازی و آسیب زدن به این نهضت آمده اند  و تعدادی خودباخته و خودفروخته را به عنوان شیعه انگلیسی جذب کرده اند  که برای تفرقه در بین عزاداران و مشتقان اباعبدالله الحسین(ع) و جهان اسلام و مسلمانان تلاش می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: اینها پیرو لندن هستند و خط مشی خود را از انگلیس می گیرند و هزینه های عزاداری که انجام می دهند از لندن تامین می شود، آنها طرفدار ظالم بوده و همراه مظلومان جهان نیستند، در  مقطعی که داعش حمله کرد و قصد تخریب عتبه مقدسه را داشت کدام یک از این افراد شیعه انگلیسی قمه زن، آمدند تا برابر داعش بایستند و کدامیک از آنها در برابر رژیم اشغالگر قدس شعار می دهند؟ آنها جرات ندارند از مردم مظلوم یمن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نماد عزاداری اینها قمه زنی است، تصریح کرد: اولین قمه زنی کار سفیر انگلیس در تهران بوده است و خواستند که یک کار تنفر آمیز ایجاد کنند و چیزی بهتر از این به ذهنشان نرسید که با شمشیر سر خود را خون آلود کنند، تلاش کردند یک کار مشمئز کننده و ناراحت کننده به نام شیعه و امام حسین(ع) ایجاد کنند که علیه نهضت امام حسین(ع) در سطح جهانی کار کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد:  قیام امام حسین(ع) سیاسی بود و ثمره آن تغییر حاکمیت و حفظ دین بود و اگر سیاست را قیام امام حسین(ع) جدا کنیم،چیزی از آن نمی ماند و لذا عزاداری برای امام حسین(ع) عین سیاست است و روحیه حماسه ای این عزاداری ها ظلم ستیز است و روحیه قیام و دفاع از ارزش های اسلامی را در بین عزاداری امام حسین(ع) زنده می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: عزاداری که رسانه های انگلیسی مبلغ آن باشند برای ضربه زدن به دین است و در تلاش برای مشابه سازی هستند که باید مراقب بود در دام این تبلیغات رسانه ای دشمنان دین و نظام و انقلاب اسلامی قرار نگرفت.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره۶۰۰ کیلیویی خیام به فضا، گفت: این یکی از  افتخارات جمهوری اسلامی است که توانست انحصار فضایی برخی کشورها  را در این زمینه بشکند و در این عرصه حضور پیدا کند، ماهواره ای که در زمینه پایش مرزها، حوادث غیرمترقبه، منابع طبیعی، کشاورزی، محیط زیست، منابع آبی و معدن مورد استفاده قرار می گیرد و این ماهواره کاملا  ایرانی و ساخت جوانان دانشمند  کشور است و کنترل آن در اختیار دانشمندان ما در ایستگاه ماهدشت است و رصد آن هم در همانجا انجام می گیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نام خیام  اشاره ای به پیشینه افتخار آمیز ایران اسلامی است، افزود:  اصل ماهواره یک تکنولوژی مستقل است که با کار دانشمندان جوان خودمان حاصل شده است و این امر برای دشمنان ما و نظام سلطه مایه رعب و هراس شده است و موفقیت ایران در چنین عرصه ای برای آمریکایی بسیار دردناک و غیرقابل تحمل است.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: این ماهواره محدودیت های را برای  دشمن ایجاد کرده و این توانمندی در کنار قدرت پهبادی  و موشکی پیامی برای دشمن داردکه باید دست از ستیزه جویی با جمهوری اسلامی  بردارد، آنها قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند، در اوج جنگ، تحریم و فشارهای ناجوانمردانه که دشمن وارد می کند، چنین پیشرفت های افتخار آمیزی به وجود می آید، در هیمن زمان جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت اروپا و آمریکا به هم ریخته است و تورم بر سفره مردم اروپا و آمریکا سایه افکنده است.

وی بیان کرد: کشورهای اروپایی در تامین سوخت خود دچار مشکل شده اند و این در حالی است که توان نظام جمهوری اسلامی و مقاومت مردم با کشورهای پیشرفته ای که توان مقابله با کوچکترین چالش در مقیاس سایر کشورهای دینار را ندارند قابل مقایسه نیست، آنها توان مقاومت را ندارند و برای آنها مشکل زاست، باید خدا را شکر کنیم که کشور ما در  برابر این همه هجمه و تحریم می ایستد و ایستاده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند افتخار خادمی زوار امام حسین(ع) را روزی ما در استان ایلام کرده است، یادآور شد: این افتخاری بزرگ است که استان ما به عنوان پایتخت خادمان زائران امام حسین(ع) است و این افتخار در عمل مردم خوبمان نمود پیدا کرده و در عمل نشان خواهند داد، اربعین امسال با اربعین سال های گذشته متفاوت است، به خاطر محدودیتی که کرونا ایجاد کرده بود، امسال مشتاقان زیارت امام حسین(ع) فراوانند و بیش از سال های گذشته خواهد بود و از طرفی هم گرمای هوا آزاردهند ه است و بایستی متناسب با افزایش جمعیت و هوای گرم، تلاش کرد به زوار خدمات رسانی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: کمک های خالصانه مردم بایستی سازماندهی شود و هم هدفمند در اختیار  زوار قرار گیرد، مسئولان محترم تلاش های خوبی کرده اند اما کافی نیست، در فرصتی که وجود دارد موانعی که هست، بایستی برداشته شود، به ویژه در مسائل فرهنگی، اسکان، تعذیه و حمل و نقل باید تدابیر لازم اندیشیده شود، هرچند تمام مرزها در اربعین امسال، به  روی زائرین باز است اما خداوند متعال یک ویژگی به استان ما داده است که اکثر به اتفاق زوار،  تمایل دارند از مرز مهران  تردد کنند و به همین اندازه مسئولیت ما هم افزایش پیدا می کند.

ارسال نظرات