خبرهای داغ:

حکم اعدام و قتل سلمان رشدی، به مسلمانان جهان

سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه فتوایی از امام خمینی (ره) درباره‌ی ارتداد سلمان رشدی و واجب‌القتل بودن او منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۸۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرماه ۱۳۶۷ بود که انتشارات وایکینگ انگلستان -زیرمجموعه‌ی انتشارات پنگوئن- کتاب جدیدی به نام «آیات شیطانی» را به قلم سلمان رشدی منتشر کرد؛ کتابی پانصد و چهل و چند صفحه‌ای که در قالب داستان‌های خیالی به شخصیت پیامبر گرامی اسلام، سایر پیامبران الهی و مقدسات اسلامی توهین کرده بود. موج سنگین تبلیغاتی رسانه‌های آمریکایی و غربی از سویی و ترجمه‌ی سریع و توزیع گسترده‌ی آن به زبان‌های مختلف از سوی دیگر باعث شهرت آن کتاب شد.

حکم اعدام و قتل سلمان رشدی، به مسلمانان جهان

همین مسئله باعث عکس‌العمل‌های متعددی در جهان اسلام گردید که مهمترین آنها صدور حکم ارتداد نویسنده‌ی کتاب از سوی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه بود.

سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه فتوایی از امام خمینی (ره) درباره‌ی ارتداد سلمان رشدی و واجب‌القتل بودن او منتشر شد.

متن حکم حضرت روح الله بدین شرح بود:

بسمه‌تعالی

إنا لله و إنا الیه راجعون

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءاللّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.

روح‌الله الموسوی الخمینی

ارسال نظرات
آخرین اخبار