مسئول سازمان بسیج عشایری کشور:

جامعه عشایر خط مقدم جنگ اقتصادی و تامین امنیت غذایی است

احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: رزمایش تابستانی خدمات رسانی به مناطق عشایری با شعار محوری "خدمت بی منت در کنار عشایر" و با رمز "یا ابا عبدالله الحسین (ع) " در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۳۹
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

جامعه عشایر خط مقدم جنگ اقتصادی و تامین امنیت غذایی است

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی هر کشور، تامین ابعاد مختلف امنیت از جمله، امنیت اقتصادی و غذایی است، در کشور ما جامعه عشایر خط مقدم جنگ اقتصادی و تامین امنیت غذایی هستند و باید همه نهاد‌ها و سازمان‌ها کمک کنند تا این قشر مولد بتواند در این عرصه به بهترین شکل ایفای نقش کند.

سعیدی اظهار داشت: رویکرد کلان سپاه و بسیج مردم داری و مردم یاری است، و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار یکی از برنامه‌های بسیج در راستای این رویکرد است، لذا در این رزمایش کلیه اقشار بسیج و سپاه‌های استانی با محوریت مناطق هدف عشایری، حضور فعال دارند.

وی در ادامه با اشاره به عرصه‌های مختلف خدمات رسانی به عشایر گفت: در این مرحله از رزمایش در عرصه‌های خدمات معیشتی، بهداشتی درمانی، زیرساختی، عمرانی، آموزشی فرهنگی، بهره وری دام، ویزیت، درمان و واکسیناسیون دام خدمات رسانی انجام می‌شود.

مسئول بسیج عشایری کشور با اشاره به خسارت‌های حاصل از سیل به عشایر گفت: سیل خسارات زیادی به زندگی عشایر، از جمله دام که مهم‌ترین سرمایه اقتصادی عشایر است وارد کرده، لذا سازمان‌های متولی به دنبال برآورد این خسارات و پیگیری تصویب طرح‌های حمایتی از عشایر در دولت محترم باشند. سازمان بسیج عشایری نیز از ابتدای سیل، با اعزام گروه‌های جهادی در کنار عشایر بوده و در این رزمایش نیز در حد توان خدمات خود را به عشایر سیل زده گسترش خواهد داد.

سعیدی در پایان گفت: در مرحله اول این رزمایش، گروه‌های جهادی تخصصی در بیش از ۵۲۰ منطقه عشایری، اقدام به خدمات رسانی می‌کنند.
جامعه عشایر خط مقدم جنگ اقتصادی و تامین امنیت غذایی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها