زنجان_معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد : موانع صدور مجوز محدوده های معدنی و اکتشافی واگذار شده از طریق مزایده که بدلیل اجرای بخشنامه گون از طریق منابع طبیعی استان متوقف گردیده بود ، مرتفع گردید.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۴۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

مهندس نسرین خانمحمدی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت : بر اساس مصوبات جلسه کارگروه تعامل استانی انجام فعالیت های معدنی در عرصه های منابع طبیعی که با حضور مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت معدنی وزارت صمت و مدیرکل سازمان منابع طبیعی کشور در استان برگزار شد ، مشکلات کلی معادن و محدوده های اکتشافی استان مرتفع شد.

 

رفع موانع صدور مجوز محدوده های معدنی و اکتشافی واگذار شده استان زنجان

وی تصریح کرد : در این راستا برای محدوده های معدنی که قبل از صدور مصوبه گون (سال 97) مجوز منابع طبیعی صادر شده است ، مجوز عرصه و اجازه فعالیت اکتشافی و استخراجی صادر می گردد.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به سایر مصوبات این جلسه عنوان کرد: جهت جلوگیری از فرایند تطویل اخذ مجوز عرصه که موجب ابطال اعتبار پروانه های اکتشاف می گردید ، ارائه مجوز عرصه های اکتشافی در مهلت زمانی تعیین شده اقدام می گردد.

 

 

معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان یادآور شد: بر این اساس مدت زمان صدور مجوز عرصه اکتشاف که پیش از این 6 ماه تا یکسال به طول می انجامید ، در مدت زمانی 10 روز تا حداکثر یکماه از سوی منابع طبعی صادر خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به لزوم موافقت اداره کل منابع طبیعی با توسعه سینه کارهای معدنی معادن مسبوق به سابقه افزود : بر اساس مصوبات این جلسه منابع طبیعی ملزم به موافقت با توسعه سینه کارهای معدنی معادنی که قبل از بخشنامه گون در سال 97 مجوز دریافت کرده اند می باشد.

 

 

خانمحمدی خاطر نشان ساخت : اجرای مصوبات این جلسه باعث فعال سازی معادن غیر فعال استان خواهد شد که امیدواریم زمینه توسعه معدنی و اکتشافی استان را فراهم نماید.

 

 

 

 

ارسال نظرات