مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی:

ضعف جوامع نبود نگاه نظام مند به حوزه زن و خانواده/ خبرنگاران؛ پرچمداران آگاهی بخشی

تبریز- مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی، نبود نگاه نظام مند به حوزه و خانواده را از ضعف های مهم جوامع عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۷۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، زهرا کوهی در جمع خبرنگاران افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب بانوان نیمی از جامعه هستند که بر نیمی دیگر تاثیر می گذارند و این بیان نشانگر تاثیر بانوان و خانواده بر جوامع است که باید مورد توجه قرار گیرد و در اسناد بالادستی نظام به آن اشاره و تاکید شده است.

وی با تاکید به تفاوت اندیشه ها و چالش های موجود در حوزه بانوان و خانواده، اظهارداشت: نباید از تفاوت اندیشه ها در این خصوص فرار کرد بلکه لازمه مدیریت این چالش ها در جامعه نگاه نظام مند به این حوزه و ترویج آن است.

کوهی اضافه کرد: همیشه کفه تربیتی و پرورشی جامعه به سمت بانوان است و مجموعه مدون آموزشی برای پسران وجود ندارد در حالی که باید آموزش‌های لازم در رابطه با زندگی اجتماعی و شناخت تفاوت‌های پسران و دختران به پسران نیز آموزش داده شود.

وی با بیان این‌که ریل گذاری درست جامعه و تقویت جامعه نیازمند تقویت حوزه بانوان است، ادامه داد: این مجموعه مدون آموزشی برای تراز ساختن دختران و پسران بوده تا بتوانند در کودکی حقوق و مسئولیت‌های خود را یاد بگیرند و از طرفی جایگاه دختر و پسر در جامعه ارزش گذاری و تبیین شود.

کوهی با تاکید بر اهمیت بهره مندی از توان بالقوه بانوان در حوزه مدیریت‌های میانی، گفت: قطعا بانوان شاخص اثرگذار، مبتکر و متفکر بسیاری در نقاط مختلف شهر و کشور ما هستند که می‌توانند تا حوزه بین المللی کارها را پیش ببرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد جمعیت استان، بیان کرد: جمعیت سالمندی در استان رو به افزایش است که باید موضوع جمعیت و فرزندآوری در آذربایجان شرقی که یک استان صنعتی بوده و کاهش جمعیت موجب کاهش نیروی انسانی می‌ شود، مورد توجه قرار گیرد.

کوهی یادآور شد: افزایش جمعیت زمانی تاثیرگذار در جامعه خواهد بود که تشکیل خانواده و ازدواجی باشد بنابراین باید تشکیل خانواده در جامعه اهمیت داده شود سپس بر روی تحکیم و تثبیت آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان شرقی از اهالی رسانه خواست در خصوص مباحث مهم حوزه بانوان و خانواده رصدگر و جریان ساز باشند و با شبیه خواندن رسالت خبرنگاران به رسالت حضرت زینب(س)، از این قشر به عنوان پرچمدار فرهنگی، اجتماعی و آگاهی بخشی درمعه یاد کرد.

کوهی خاطرنشان کرد: در شرایط اجتماعی کنونی که درگیر برخی مسائل در حوزه بانوان و خانواده اهالی رسانه با اطلاع رسانی درست و سالم می توانند نقش تاثیری گذاری داشته باشند چراکه فتارهای اجتماعی متاثر از ارتباطات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار