اولین بانوی ووشوکار یزدی:

اهداف مشخص، صبر و تلاش از شاخصه های قهرمانی است

ووشوکار یزدی : در قهرمان شدن اگر بخواهند عجله کنند وصبر نداشته باشند واقعا نمی تونند راه قهرمانی رو پیش ببرند.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۱۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  خبرنگار بسیج حوزه زینبیه با اول بانوی ووشو کار یزدی در بخش ساندا مصاحبه و گفتگویی داشته است.

خبرنگار بسیج: خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید از چند سالگی به این ورزش علاقه مند شدید؟ 


بانوی ووشو کار: سعیده کهدویی هستم متولد ۳۱ تیر ماه ۱۳۷۰ صادره از تفت از سن ۱۳ سالگی وارد ورزش ووشو شدم.
خبرنگار بسیج: مشوق های اصلی شما در این راه چه کسانی بودند؟
سعیده کهدویی: پدر و مادر من مهمترین مشوقین من در ورزش ووشو بودند و چون من خیلی زود ازدواج کردم و صاحب دو پسر شدم به مدت ۱۰ سال از حیطه ی ورزش ووشو دور بودم ولی با تشویق و همراهی و حمایت همسرم در سن ۲۶ سالگی دوباره ورزشم رو شروع کردم و به صورت حرفه ای ادامه دادم.
خبرنگار بسیج: چه مشکلاتی سر راه شما بود و چه چیزی باعث می شد به این راه ادامه بدید؟
سعیده کهدویی: من با وجود مشکلاتی از جمله خانه داری، درس خواندن، همسر و بچه داری، بخاطر عشق زیادی که ورزشم داشتم ادامه دادم و توانستم در سال ۱۳۹۸ مدال اور مسابقات تیم ملی بشم و دعوت نامه اردوی تیم ملی رو گرفتم.
من اولین بانوی ووشو کار یزدی در بخش ساندا هستم
خبرنگار بسیج: آیا به فرزندانتون پیشنهاد دادین برای ورود به این رشته و یا حمایتشون کردید؟
سعیده کهدویی: با حمایت های همه جانبه ی همسرم هر دو پسر من وارد رشته شیرین ووشو شدند پسرم علی محمدی اولین پسر تالو کار یزدی بود که به مسابقات تیم ملی اعزام شد.
خبرنگار بسیج: برای دخترانی که به رشته های ورزشی رزمی علاقه دارند چه پشنهادی دارید ؟
سعیده کهدویی: توصیه ی من برای دختران و حتی پسرانی که می خواهند وارد رشته ی رزمی ووشو بشوند این است که اول هدف خودشون رو مشخص کنند که می خواهند در این رشته چی کار کنن، قهرمانی کار کنند، یا سر گرمی یا اینکه تکنیک یاد بگیرند بر اساس اون نحوه ی تمرین شدن رو معین کنند، در این رشته برای بدست اوردن قهرمانی لازمه که خیلی وقت بزارن واز خیلی چیزها بزنن مثل استراحت، تفریح کردن، تلویزیون دیدن....
مورد دیگه اینکه باید صبر و حوصله داشته باشند، قرارنیست توی هر مسابقه ایی که می خواهند بروند حتما قهرمانی که مد نظرشون هست رو بدست بیاورند و امکان داره چندین و چند بار باخت بیاورند و شکست بخورند اما دوباره باید تمریناشون ادامه بدهند و از نو باقدرت زیادشروع کنن و صبور باشند و اگر بخواهند عجله کنند و صبر نداشته باشند واقعا نمی توانند راه قهرمانی رو پیش ببرند. 
خبرنگار بسیج: سخن آخر:
سعیده کهدویی: در اخر هم خیلی تشکر می کنم از استاد عزیزم (استاد زینب معشوری) که باتمام وجود با مشکلات خیلی زیادی که داشتند، کنارمان بودند و ما را دلسوزانه حمایت کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار