سود سهام بانک مهر اقتصاد به سهامداران تعلق می گیرد

سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از پرداخت سود سهام به سهامداران بانک مهر اقتصاد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۷۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سال ۹۷ بر اساس تصمیمات، بانک مرکزی در قالب اطلاعیه‌ای تعدادی از بانک‌های خصوصی را ادغام کرد بانک‌های مهر اقتصاد، انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و مؤسسه ‌اعتباری کوثر، پنج بانک و مؤسسه هدف بانک مرکزی برای ادغام در بانک‌سپه اعلام شدند. تصمیمی که در جهت حل مشکلات موسسات مالی گرفته شد اما در این میان سهامداران بانک مهر اقتصاد که شامل هزاران رزمنده و بسیجی دوران دفاع مقدس بود با مشکلاتی رو ‌به ‌رو ‌شدند که بانک سپه هم از پذیرش درخواست آنها مبنی بر ارزش‌ گذاری مجدد سهام آنها استنکاف ‌کرد.



مهم‌ترین چالشی که سهام‌ داران این بانک ادغام شده با بانک سپه داشته‌اند ارزش ‌گذاری ناعادلانه بود همچنین فاصله این‌ارزش‌گذاری تا تشکیل مجمع ۱۵ ماه طول کشید، فاصله‌ای که املاک با تورم چند درصد درصدی رو ‌به رو شدند.




سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در این باره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ادغام بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه از آنجا که بانک مهر اقتصاد و سهام آن متعلق به اقشار مختلف بسیج بود و از آنجا که در سال های گذشته بسیجیان با اقدام به خرید سهام این بانک ها دچار ضرر و زیان شدند چرا که ارزش واقعی این سهام در بازار وجود نداشت و بسیاری از بسیجیان در این مورد متضرر شدند اما با عنایت ویژه فرمانده کل سپاه و نیرو های مسلح و با موافقت مقام معظم رهبری و عنایت ویژه ایشان به حق و حقوق بسیجیان مجددا ارزش سهام بسیجیان در بانک مهر اقتصاد مورد بازنگری قرار گرفت و ارزش جدید و روزانه مشخص شد و مبلغ جدید و مابه التفاوت ارزش قبلی و ارزش روز این سهام از روز شنبه آینده به عزیزان بسیجی پرداخت خواهد شد.



وی افزود: در این خصوص لازم است تا بسیجیانی که سال های گذشته عضو این صندوق بوده اند و مبلغی را دریافت کرده اند از روز شنبه با طی سه مرحله به حقوق خود دست رسی پیدا کنند .



شعبانی بیان داشت: در قدم اول بسیجیان عضو باید به سامانه یارا مراجعه و مشخصات خود را در آن به ثبت برسانند و در ادامه به نزدیکترین دفاتر اسناد رسمی در شهرهای خود مراجعه و فرم مربوطه را در آن دفتر خانه پر کنند و حتما به بانک عامل که بانک صادرات است مراجعه و مدارک خود را تحویل بدهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن آنچه را که از طرف بنیاد تعاون بسیج مرکز می باشد به بسیجیان عضو تعلق گیرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: حداکثر در طول یک ماه ما به التفاوت ارزش قبلی و ارزش روز سهام بانک مهر اقتصاد به بسیجیانی که در آن سهامدار بودند به حساب آنان واریز می شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار