خبرهای داغ:
رییس سازمان صمت استان قزوین؛

پیگیر ایجاد شهرک صنعتی معدنی در استان هستیم

افضلی عنوان کرد: یکی از مباحث موجود، توسعه صنایع معدنی است که پیگیر آن هستیم تا بتوانیم با توجه به پراکنش صنعتی استان، یک شهرک صنعتی معدنی ایجاد نماییم تا در بتوان فرآوری معدنی ایجاد کرد.  
کد خبر: ۹۴۵۱۵۶۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری عزیزاله افضلی رییس سازمان صمت استان قزوین و رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شد.

افضلی رییس سازمان صمت استان قزوین در این نشست با اشاره به نامگذاری روز ۲۱ مرداد به نام روز ملی حمایت از صنایع کوچک بیام کرد: اگر ما مسوولان مدعی اجرای کاری هستیم، در هر عرصه که فعالیت نماییم، بدون رسانه ها هیچ عملکردی نمی توانیم به مردم گزارش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط استان در بحث sme ها شاخصه استان همین صنایع کوچک است، گفت: یکی از موضوعات مهم و از رسالت های عینی و تحقق یافته، پرداختن شرکت شهرک ها به اولویت های بخش صنایع کوچک است.

افضلی اظهار کرد: مدیریت هزینه های خدماتی برای دولت و بهره مندی از امکانات در راستای هم افزایی تولید در مجموعه شهرک های صنعتی بهتر تعریف شده لذا تلاش های زیادی در شرکت شهرک های استان انجام می شود.

رییس سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: ما در استان بر اساس آخرین آمار ۳ هزار و ۵۲۳ واحد صنعتی داریم که از این میزان ۱۵۲ هزار و ۷۸۴ نفر در این واحدها اشتغال دارند و ۲۰۴ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان ایجاد شده است.

وی افزود: ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان وجود دارد که ۱۳۰۰ نوع محصول در این واحد‌های صنعتی تولید می کنند.

افضلی یادآور شد: قزوین به عنوان یک استان صنعتی با قدمت پنج دهه است. در بخشی از صنایع ما قطب صنعتی هستیم که قطب تولید شیشه و بطری های شیشه ای به ویژه شیشه دارویی هستیم همچنین حدود ۶۰ درصد از محصولات شوینده کشور در استان تولید می شود که بخش مهمی از تولیدات شوینده را شامل می شود. همچنین بزرگترین تولید کننده قطعات خودرویی هستیم.

رییس سازمان صمت استان قزوین اضافه کرد: از برنامه های ما در سال‌جاری ایجاد شهرک های بخش قطعات خودرویی است که از چندین مجموعه و هلدینگ کشور در این زمینه برای فعالیت دعوت کردیم و به دنبال این هستیم زنجیره محصول را تا تولید نهایی ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: از استان های پیشرو در تولید صنایع فولادی هستیم که زیر رده تامین فولاد هستند. یکی از تاکیدات حوزه اقتصادی استان این است که استان را به تولید قطب لوازم خانگی تبدیل کنیم. همچنان که در تولید سیم و مفتول و کابل و نساجی جزو استان های شاخص هستیم.

افضلی عنوان کرد: وجود نیروی کار ماهر در ترکیب اجتماعی استان از مزیت های صنعت استان است و دسترسی های آسان به بازار مصرف و پایتخت و سایر مزایا موجب شده استان در سرمایه گذاری صنعتی به ویژه صنایع کوچک شرایط ویژه ای در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری سایر کشورها در استان قزوین اضافه کرد: از کشورهای اروپایی و همسایه و آسیای میانه و cis و سوئد، نروژ، بلژیک و سوییس در قزوین سرمایه گذاری کرده اند.

رییس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در شهرک های صنعتی که تقاضا محور هستند و با توجه به محدودیت زمین در شهرک ها باعث شده که از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم. ما استان قزوین را استانی فعال در بخش صنایع و تجارت و بازرگانی می شناسیم و این استان ویژگی هایی دارد و از میان متقاضیان کثیر در بخش سرمایه گذاری، بعنوان متولیان بخش صنعت، باید سرمایه‌گذاران مناسبی را انتخاب نماییم و خدمات ویژه ای به آنها دهیم تا بتوانیم از امکانات استان استفاده نماییم.

افضلی گفت: یکی از مباحث موجود، توسعه صنایع معدنی است که پیگیر آن هستیم تا بتوانیم با توجه به پراکنش صنعتی استان، یک شهرک صنعتی معدنی ایجاد نماییم تا فرآوری معدنی ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها