خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
حجت الاسلام معبودی گفت: فرهنگ مقاومت در اسلام الگو و نمادی بهتر از واقعه عاشورا سراغ ندارد. قیام اباعبدالله الحسین نمادی از نفی و نهی باطل و طاغوت و نظام مبتنی بر زر و زور و تزویر است. درسی که عاشورا به بشریت داد ایستادگی در برابر قدرت‌های شیطانی با همه وجود است.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۸۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین افتتاحیه هشتمین دوره یاوران ولایت دانش آموزی با حضور حجت الاسلام معبودی برگزار شد.

حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: فرهنگ مقاومت الهام گرفته از فرهنگ عاشورا امروز نیز نه تنها در سطح فردی و گروهی که در سطح حکومتی و حکمرانی راهنمای عمل است. مقاومت در برابر قدرت های سلطه گر و مبارزه با فساد و نمود‌های انحراف و دور شدن از سنت نبوی درس بزرگ عاشورا است که امروزه نیز راهگشاست.

وی گفت: یکی از تلاش‌های هر حکومتی و خواسته هر مردمی، زدودن غبار فساد از دولتمردان و داشتن فضای پاک و شفاف سیاسی است. لذا توجه به عامل معنویت به طور عام و عاشورا به طور خاص به عنوان یک عامل دینی قوی بسیار مهم، راهگشا و ضروری می باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در صحنه بین المللی نیز، توجه به جنگ نرم در همه ابعاد نظامی و فرهنگی و اقتصادی، آن چنان که مقام معظم رهبری بار‌ها بر آن تأکید داشته اند بسیار مهم است. همچنان که گذشت بازخوانی گفتمان مقاومت در اندیشه رهبر معظم انقلاب که به خصوص در بیانیه گام دوم متجلی است؛ ترجمان امروزی ادبیات مقاومت به منزله راهبرد حکمرانی است؛ لذا برای دستگاه های حاکمیتی و رسانه ای نیز راهنمای عملی مناسبی است.

حجت الاسلام معبودی گفت: فرهنگ مقاومت در اسلام الگو و نمادی بهتر از واقعه عاشورا سراغ ندارد. قیام اباعبدالله الحسین نمادی از نفی و نهی باطل و طاغوت و نظام مبتنی بر زر و زور و تزویر است. درسی که عاشورا به بشریت داد ایستادگی در برابر قدرت‌های شیطانی با همه وجود است. اینکه در عصر حاضر چگونه می توان از فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان بهره برد و خوانشی امروزی از درس های قیام سید و سالار شهیدان داشت، باید مود بررسی و تبیین قرار گیرد.

وی افزود: حسین بن علی(ع) در ماجرای عاشورا، افقی برای مقاومت و ایستادگی در برابر حکومت های جبار و ناشایسته آفرید که همواره می توان از آن الگو گرفت. حتی آزادی خواهان غیر مسلمان مانند گاندی از آن الگو گرفته اند؛ بنابراین در پاسخی کوتاه می‌توان گفت امام حسین (ع) الگویی برای سیاست رهایی و اخلاق مقاومت برای هر جریان آزادی خواه بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها