امام جمعه زرند

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است

کد خبر: ۹۴۵۱۶۰۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند  در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 9 شهید  فرهنگی و 147 شهیددانش آموز که به همت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند وبسیج دانش اموزشی وفرهنگیان ، با حضور پرشور خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران ، جامعه فرهنگیان در این مدیریت برگزار شده بود ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت دانست.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند ،  حجت الاسلام مهدی شجاعی در سخنانی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز ، به خصوص سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدا را گنجینه های بزرگ معنوی دانست.

  وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: " زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"،  با بیان اینکه مردم شهرستان زرند مردمی بسیار انقلابی و شهیدپرور هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان  زرند با تقدیم بیش از 580 شهید به انقلاب اسلامی دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

در ادامه این مراسم دکتر رضایی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با تشکر ازبرگزارکنندگان این یادواره گفت:شهدای فرهنگی وشهدای دانش آموز سند تحول ما در زندگی هستند وباید یادوخاطره همه شهدای والامقام را زنده نگه داریم .

وی خطاب به مردم ولایت مدار خصوصا فرهنگیان ودانش اموزان گفت:زندگی شهداء برای همه درس است ،وصیت نامه شهداء را بخوانیم وبه وصیت نامه شهدای والامقام که چراغ راهی برای همه من وشماست عمل کنیم .

در ادامه این مراسم مداحی ومدیحه سرایی توسط یکی از مداحان اهل بیت (علیه السلام ) برگزارگردید

گفتنی است  قرائت زیارت عاشورا ، برپایی نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش شهرستان زرند ، غرفه های حجاب و عفاف و پاسخ گویی به مسائل شرعی و ....از دیگر برنامه های این مراسم بود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار