نماینده جنبش جهاد اسلامی و نماینده جنبش حماس در نشست خبری با اصحاب رسانه از دستاورد‌های جنگ اخیر غزه که معروف به جنگ ۵۵ ساعته شد گفتند.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

نماینده جنبش جهاد اسلامی: آمادگی خود را برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی حفظ میکنیم/ نماینده جنبش حماس: شهرهای بزرگ اسرائیل به شهر ارواح تبدیل شده بود

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز نماینده جنبش جهاد اسلامی به همراه نماینده جنبش حماس در نشست خبری با رسانه ها در خبرگزاری ایرنا به تشریح دستاوردهای جنگ اخیر غزه و پاسخ به سوالات خبرنگارن پرداختند.

ابوشریف: آمادگی خود را برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی حفظ میکنیم
در ابتدای جلسه ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه جنبش جهاد اسلامی یک جنبش مقاومت فسلطینی است که برای مقاومت ایجاد شده و به این‌ مسیر ادامه خواهد داد گفت: ما هنوز یک هدف نهایی را محقق نکردیم و آن آزادی تمام خاک فلسطین است.

وی افزود: هدف ما همیشه فلسطین بوده است و جنبش جهاد فلسطین بویژه در زمینه نظامی به صورت مرتب در حال پیشرفت و جایگزینی نیروهای زبده است و این مطلب ادامه دار خواهد بود به عنوان نمونه، در سال ۲۰۱۹ فرمانده منطقه شمالی ما که برای رژیم صهیونیستی بسیار آزار دهنده بود شهید شدند اما پس از شهادت ایشان ما بلافاصله یک فرمانده هم سطح ایشان جایگزین کردیم و این مسیر ادامه دار خواهد بود.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: مبارزان فلسطینی در این جنگ اخیر تعداد زیادی ساختمان و خودرو و حدود چند صد میلیون دلار خسارت به دشمن متجاوز وارد کردند و به اذعان کارشناسان خودشان این رژیم توانایی جنگ در بلندمدت را ندارد.

ابوشریف در ادامه پیرامون علت اصلی جنگ اخیر گفت: آنها یکی از رهبران ما را دستگیر کردند و ما برای پاسخ آماده باش اعلام کردیم و پس از آن یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی توسط دشمن متجاوز صهیونیستی شهید شد و این مرحله برای ما مرحله آغاز جنگ بود و ما به دشمن خود فهماندیم‌ اگر یکی از شخصیتهای مبارز را هدف قرار دهد با مقاومت روبرو خواهد شد.

وی افزود: ما به هیچ عنوان به دشمن اسرائیلی اعتماد نداریم چون مایه و اساس آن رژیم بر دروغ است و بزرگترین دروغگوی تاریخ همین رژیم است ولی بازگشایی گذرگاهها و مجوز صدور کالا به نوار غزه از نتایج همین جنگ آخر است که این تعهدات به برکت خون شهدای مقاومت است.

ابوشریف درباره میزان پایبندی و محکم بودن آتش بس گفت: این توافقات و آتش بس ها از قبل همواره بوده و هدفشان ایجاد یک سری امتیازات برای وضعیت مردم فلسطین بوده، به طور مثال آزاد سازی صیادی و ورود و خروج مردم از توافقات جنگ اخیر بوده است و در جنگ‌ اخیر نیز به توافقات قبلی خللی وارد نشد و با میانجیگری مصر پایان یافت.

وی افزود ما به رژیم صهیونیستی اعتماد نداریم و هر لحظه ممکن است مجددا حمله کنند و این‌نکته را همینجا باید اضافه کنم که بدنبال دولت جداگانه ای در غزه نیستیم چرا که دقیقا اسراییل نیز دنبال همین ماجرا میباشد، ولی ما دنبال یک فلسطین واحد بدون اسرائیل هستیم و خودمان را برای جنگ نهایی و نابودی اسرائیل آماده میکنیم.

 قدومی: شهر‌های بزرگ اسرائیل به شهر ارواح تبدیل شده بود
در ادامه نشست خالدالقدومی نماینده جنبش حماس در تشریح دستاوردهای جنگ اخیر گفت: در ابتدا این‌ پیروزی اخیر را به مردم فلسطین تبریک‌ میگویم و به روح تمام شهدا رحمت میفرستم ، ما در یک‌ مرحله حساسی از تحولات فلسطین قرار داریم و از شما رسانه ها میخواهم که قلم های خود را به سوی رژیم صهیونیستی قرار دهید و اوضاع اسف بار حقوق بشر و کشتار کودکان را نشان دهید حتی خود رژیم صهیونیستی درباره جنایات فلوجه معترف شد که ۵ کودک را به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه زیاد نخاله ذکر کردند یک گروه فلسطینی برای جنگ و زوال این رژیم کافی است. وی افزود: ما به یک دستاورد مهم دیگری در این زمینه رسیدیم که در یک اتاق مشترک تمام گروههای مبارز فلسطینی به وحدت در تصمیم گیری و عمل رسیدند و تمام فرماندهان جهاد و حماس بر حفظ این وحدت تاکید میکنند.


در ادامه خالد القدومی نماینده جنبش حماس درباره ضعف های رژیم صهیونیستی و برگزاری پنج انتخابات در سه سال اخیر اظهار کرد: ما در زمینه جنگی کاری کردیم که رژِم صهیونیستی به اجبار مردم منطقه صدیروت را جا به جا کرد و سامانه گنبد آهنین در ۹۰ درصد ردیابی و انهدام موشکهای مقاومت ناکام ماند و دقت آتش باری مقاومت به طرز قابل توجهی رشد کرده بگونه ای که در همین ۳ روز جنگ اخیر، تل آویو و شهرهای بزرگ به شهر ارواح تبدیل شده بود و این یک شکست سنگین برای آنها بود و به همین دلیل به سرعت به سمت آتش بس حرکت کردند.

 خالد القدومی نماینده جنبش حماس در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها گفت: مسئله عادی سازی چه به دلیل کمک به مردم فلسطین و چه به دلیل همان عادی سازی باشد فقط به معنای طولانی شدن عمر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی در ادامه با ذکر مثالی به اهمیت عدم برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: من یک مثالی را بگویم که وزیر دفاع یکی از کشورها به من گفت در حاشیه یکی از همایش ها من از وزیر دفاع اسراییل خواستم که بدون سلاح و محافظ به اتاق من بیاید و من در آن اتاق تا توانستم به وی فحش دادم و عصبانیت خودم را نشان دادم و رفتم

القدومی در پایان افزود: بعد از آن که این وزیر ماجرا را برای من تعریف کرد من خندیدم و آن وزیر با تعجب گفت چرا میخندی، گفتم چون آن فرد در رسانه ها و مقابل دوربین ها از فحش شما نمیگوید بلکه میگوید من با یک وزیر کشور اسلامی دیدار کردم و نفع شخصی خود را از این دیدار میگیرد. در حقیقت آنها دنبال شکستن قبح رابطه با خودشان و عادی سازی این مسئله در جهان اسلام میباشند.

ارسال نظرات