خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم آل محمد(عج) سمنان به بیان اهمیت مقاومت در تفکر اسلامی پرداخته و گفت: مقاومت ریشه در حقانیت دارد.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۴۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در جمع رزمندگان گردان های امام حسین (ع)شاهرود با اشاره به موضوع مهم مقاومت در تفکر اسلامی اظهار داشت: مقاومت یعنی انسان یک راهی را انتخاب کند که حق می داند؛ چرا که مقاومت ریشه در حقانیت دارد و مقاومت بر اساس"دوام" و"ثبات قدم" و "انجام" به نتیجه خواهد رسید.

وی عنوان کرد: امامین انقلاب مقاومت را انتخاب کرده‌اند نه از روی احساسات و شورآفرینی؛ بلکه به خاطر اینکه هزینه آن کمتر و تأثیرگذاری آن در بین ملت بیشتر بوده است.

 وی با این عنوان که کجا مقاومت کنیم ؟ ادامه داد: هرجا که سبب باز شدن مسیر برای دشمنان میشود؛ یعنی "محل نفوذ دشمن" یعنی جایی که دشمن در آنجا امید بسته تا بتواند رخنه کند؛ اما چرا باید مقاومت کنیم اول برای صلح و دوم برای دفاع ؛جنگ.

وی با بیان اینکه چگونگی مقاومت نیز مراتبی دارد گفت:  اول با صبرو سکوت مثل مقاومت امام علی(ع)؛ دوم با حرف مانند گفت  و گوی اهل بیت با مهاجرین و انصار؛ سوم با جنگ مثل جنگ های چهارگانه امام علی علیه السلام و چهارم با شهادت مانند شهادت امام حسین علیه السلام  که وقتی دیدند منطق و گفتگو در مردمان آن زمان تاثیری ندارد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم آل محمد(عج) سمنان اظهار داشت: امروز شاهدیم بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان این از جان گذشتگی باعث ایجاد شور در بین آحاد مختلف مردم و سرزندگی و آزادی خواهی شده است این امر نشانگر درستی راه و حقانیت تفکر مقاومت در برابر ظلم و استبداد است  و به این جمله هیهات من الذله جامه عمل می پوشاند و نشان می دهد که شاید مقاومت سختی هایی داشته باشد اما در برابر سازش شرافت و آزادی انسان را حفظ کرده و تا سالیان سال پس از آن در بین مردمان سینه به سینه نقل شده و از آن به نیکی یاد خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر نشان می دهد هر کس عقب نشینی کرد به هدف نرسید و باید گفت بزرگترین آفت مقاومت این است که فکر کنیم نمی توانیم.

 وی اظهار داشت: الگوهای مقاومت نیز دارای سه بخش است؛  ابتدا مقاومت برای حفظ جغرافیا مثل دفاع مقدس،  دوم مقاومت برای حفظ حرم جمهوری اسلامی  مقابله با تجزیه طلب ها و سوم مقاومت برای حفظ حرم اهل بیت (ع).

 وی با اشاره به رشادت‌های امام حسین(ع) و یارانش خاطرنشان کرد: امروز جامعه در معرض سیل اطلاعات درست و نادرست و همچنین پرسشگری ها قرار دارد و میتوان عاشورا را که سندی بر حقانیت انسان آزاده و مقاومت در برابر سلطه و دنیا خواهی زمامداران آن زمان بوده است، معرفی کرده و از ظرفیت‌های خوب آن استفاده کرد؛ برای مثال جوانان میتوانند با مطالعه شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام با موضوع ولایت پذیری و مقاومت در برابر ستمکاران زمان بیشتر آشنا شده و ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها