خبرهای داغ:
سردار مهدوی با بیان اینکه باید خروجی محصول فکر و اندیشه نخبگان برای بهره مندی جامعه باشد، گفت: ازابتدای انقلاب تا کنون استکبار جهانی به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران بوده است بنابراین آنچه ما را در مقابل دشمن مقاوم می‌کند جهاد علمی است.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۵۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد رضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج علمی، پژوهشی وفناوری سپاه استان اظهار داشت: رسالت ما در مراکز علمی و پژوهشی در عرصه جهاد تبیین سنگین است.


وی اضافه کرد: امروز برای انجام رسالت خودمان در مراکز علمی، دانش بنیان، علم و فناوری و شبکه‌هایی که در بحث نخبگانی فعالیت دارند باید همه ایده‌های که به ذهنمان می‌رسد را در جامعه پیاده سازی کنیم.


سردار مهدوی با بیان اینکه باید خروجی محصول فکر و اندیشه نخبگان برای بهره مندی جامعه باشد، عنوان کرد: ازابتدای انقلاب تا کنون استکبار جهانی به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران بوده است بنابراین آنچه ما را در مقابل دشمن مقاوم می‌کند جهاد علمی است.


وی با اشاره به اینکه اگر پیشرفتی در جامعه ما وجود دارد همه از تراوشات فکر و اندیشه نخبگان و مراکز علمی در جامعه است، گفت: یادمان باشد ما در دفاع مقدس برای داشتن یک اسلحه یا سیم خاردار دچار مشکل بودیم، ولی امروز دشمن با قدرت انقلاب اسلامی پای میز مذاکره نشسته است.


مهدوی با تاکید براینکه آنچه کشور را به پیش می‌برد تفکرات انقلابی، دینی و علمی است، افزود: امروز در کشور با چند مشکل مواجه هستیم و آن گمنامی بسیاری از نخبگان علمی و دانشمندان ما است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دشمنان و افراد در مقابل نخبگان و دانشمندان ما قرار دارند و منافع مادی آن‌ها در کشور به خطر می‌افتد. این افراد نخبگان ما را منزوی کردند و طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها در کشور بدون نتیجه می‌ماند که باید حمایت شوند.


فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی باتاکید به این موضوع که عقب نشینی در همه عرصه‌ها بخصوص علم ممنوع است، عنوان کرد: باید با تفکر انقلابی رو به جلو حرکت کنیم.


وی با بیان اینکه در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری باید با شناسایی و کشف جامعه نخبگانی بحث عقب ماندگی که در کلیه سطوح جامعه وجود دارد برطرف شود و به دنبال تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی باشیم.


سردار مهدوی تلاش مضاعف، شناسایی نخبگان، ارائه طرح‌های خوب وحمایت از آن را از اهداف بسیج علمی دانست و افزود: هم افزایی با دستگاه‌ها موجب پیشرفت جامعه است.


وی با اشاره به اینکه برخی از نخبگان در سطح جامعه برای ارائه طرح‌های خود بامشکل مالی روبرو هستند، بیان کرد: حمایت از نخبگان، سرمایه گذاری در این بخش و اتصال آن‌ها به بدنه صنعت از شاخصه‌های مهم است که باید به آن توجه کرد.

گفتنی است،  در این مراسم از زحمات علی فرخنده تقدیر و هادی ایمانی به سمت مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی منصوب شد.


انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها