خبرهای داغ:

پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان سمنان

شاهرود- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۲ نفر از مردم این استان در سامانه سماح ویژه اعزام اربعین ثبت نام کردند، گفت: بیستم محرم آغاز اعزام زائران خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۱۱
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، احمد ریواده در نشست بررسی مشکلات موکب داران استان سمنان به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه هفت هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در مرز مهران نیاز است، ابراز کرد: تعداد کل دستگاه‌های حمل و نقل کشور هشت هزار دستگاه است و این نشان می‌دهد که نیاز داریم تا از ظرفیت‌های داخلی استان نظیر دستگاه‌های اجرایی، ادارات دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و هر ظرفیتی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد برای بازگشت زائران استفاده کرد.
او با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۲ نفر از استان سمنان در سامانه سماح ویژه اعزام زائران اربعین ثبت نام کردند که بالاترین میزان با شش هزار و ۹۵۶ نفر متعلق به شهرستان شاهرود است، تاکید کرد: پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان سمنان صورت گرفته است.
معاون استاندار سمنان و دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه کشور عراق از ۲۰ محرم تا ششم صفر اجازه اعزام اقلام را صادر کرده است، بیان کرد: پیاده روی اربعین یک جریان فرهنگی است لذا باید برای تولید محتوای آن دقت کرد تا در راستای محبت و دوستی و هم دلی و وحدت باشد.
ریواده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیاز دارویی مواکب استان را تأمین خواهد کرد و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت، گفت: ما از ظرفیت سوخت استان در زمان اعزام مواکب به عراق استفاده خواهیم کرد و نگرانی بابت تأمین سوخت مواکب نخواهیم داشت.
او افزود: در زمینه تأمین آرد مشکلی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم نیاز آرد مواکب را تأمین کنیم و سهمیه بیشتری نسبت به سال ۹۸ به مواکب بدهیم همچنین اعتقاد داریم که خدمات باید در شأن زائر باشد و رئیس جمهور دستور نیز دستورات لازم برای هماهنگی‌های با دولت عراق را صادر کرده است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه گروه‌های پر خطر همچون مادران باردار و افرادی که دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود پر خطر اعلام می‌کنند با توجه به وضعیتی که به لحاظ زیست محیطی با آن مواجه هستیم مراقبت کنند و حتی از محور‌های مطمئن و کم خطر و محور ریلی از مرز شلمچه استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها