تجلیل از 302 آزاده در شهرستان زاهدان

برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان در زاهدانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان زاهدان در محل تالار جهاد کشاورزی این استان امروز با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، «محمد ناظری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در این برنامه ضمن تبریک 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن انقلاب اسلامی اظهر داشت: آزادگان الماس های درخشان و شهدا زنده هستند. باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تلاش کرد تا این فرهنگ به عنوان یک سرمایه معنوی گنج عظیم در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.

ناظری از حضرت زینب و امام سجاد (ع) به عنوان اولین اسرا جهان اسلام نامبرده و بیان کرد: این دو نفر در دوران اسارت پیام عاشورا و مکتب خود را منتشرکردند و اسارت را به رسانه تبدیل کردند. آزادگان ما هم چه در دوران اسارت و چه بعد از اسارت خودشان ساختند، رشد کردند و در ایثارگران افراد توانمند و موثر در عرصه های مختلف داریم که نه تنها می تواند مشکلات خود را حل کند می تواند دستگیر و راهنمای جامعه باشد.

این مسئول ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان ۵۱۴ ازاده دارند که از این تعداد ۳۰۲ آزاده سرافراز از شهرستان زاهدان می‌باشد. بازگشت آزادگان نماد ایستادگی، از خودگذشتگی، خود باوری و به ثمر نشستن تلاش و مجاهدت و مقاومت بر مسیری است که حقانیت ما با دشمن بعثی را نشان داد.

وی بیان کرد: سالیان سال از این رخداد عظیم گذشته و امروز با گذر زمان حلاوت و شیرین آن روزها کام مردم ایران را شیرین می کند. از بین آزادگان استان کم ترین مدت اسارت با ۲۷۱ روز مربوط به صمد شاهوزهی و بیشترین مدت اسارت با سه هزار و ۵۹۱ روز که بالغ بر ۱۰ سال مروبط به جهانگیر آریانا می باشد.

ارسال نظرات