خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه راه شهید همدانی و شهدای عملیات رمضان خنثی سازی تحریم‌هاست، گفت: دشمنی دشمنان با افکار امام (ره) و انقلاب و با عزت و عظمت مسلمین دیرینه است.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۳۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای عملیات رمضان که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در ماه محرم این توفیق نصیبم شد که در جمع مردم متدین و ولایتمدار و شهیدپرور و در مجلسی که به یاد و نام شهداست گرد هم آمدیم.

وی افزود: نکات مهم و درس‌آموزی برای من و امثال من است و همه ما مسئولین که این مناسبت‌ها برای ما درس و یادآوری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه راه شهید همدانی و شهدای عملیات رمضان خنثی‌سازی تحریم‌هاست، عنوان کرد: دشمنی دشمنان با افکار امام (ره) و انقلاب و با عزت و عظمت مسلمین دیرینه است.

وی با تاکید اینکه امروز امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم، به هتک حرمت صورت گرفته توسط یکی از سران فتنه 88 نسبت به سرلشکر شهید حاج حسین همدانی اشاره و عنوان کرد: اگر امروز کسانی پیدا می‌شوند که به شهدای مدافع حرم و قهرمانان ملی تعرض می‌کنند این خاک پاشیدن به صورت آفتاب است که این حرکت‌ها و رفتار از سوی منافقین و کافرانی است که در امتحانشان در برابر خداوند مردود شدند.

قالیباف با اشاره به مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم در نابوی داعش، اظهار کرد: امروز ننگی بالاتر از این نیست که کودکشی، جنایت، خباثت و وحشیگری را از داعشیانی که نه تنها شیعه و مسلمانان را بلکه هر انسان و باوری که در مسیرشان بود قتل عام و غارت کردند، سکوت کنیم.

وی یاوه‌گویی‌های میر فتنه در پی این هتک حرمت به شهید همدانی و شهدای مدافع حرم را هم‌نوا با رژیم کودک‌کش صهیونیستی و گروه‌های دست پرورده این رژیم و آمریکای جنایتکار که امثال داعش را ایجاد کردند، دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک شهدای مدافع حرم با ایثار و فداکاری ابتدا از امنیت ملی خودمان دفاع کردند چراکه اگر در جبهه مقاومت با دشمن نمی‌جنگیدیم باید در وسط خیابان‌های تهران و دیگر شهرها با دشمن می‌جنگیدیم و از نوامیس خود دفاع می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن سخنان سخیف میر حسین موسوی خطاب به این ملعون عنوان کرد: غیرت و مردانگی کجاست؟ دین ندارید آزاده باشید.

وی با تبیین نقش‌آفرینی‌های رزمندگان جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم با تاکید بر اینکه این شهدا برای امنیت کشور، حفظ وطن و برای عزت و افتخار ایران اسلامی تلاش کردند، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم همچون شهید همدانی بعد از ۴۰ سال جز مجاهدت در راه نظام و انقلاب و اسلام کاری نکردند، بنابراین بیان این سخنان سخفیف سران فتنه ظلم به جامعه، جبهه مقاومت، کشور، امنیت و استقلال‌مان است.

قالیباف ادامه داد: اگر دشمنان در دفاع مقدس در آن عرصه با ما جنگیدند که بدون شک تصور می‌کردند می‌توانند در کوتاه مدت موفق شده و اساس نظام اسلامی را دچا مشکل کنند ولی با مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و ایثار و فداکاری مردم ایران که در روزهای سخت عزیزترین فرزندان خود را برای حفظ نظام و کشور به جبهه دفاع مقدس راهی کردند دشمنان را با شکست مواجه کردند.

* جنگ اقتصادی و شناختی دو جنگ امروز دشمن با ایران اسلامی

وی با تاکید بر اینکه جنگ با دشمن همچنان ادامه دارد؛ جنگ اقتصادی و جنگ شناختی را دو جنگ امروز دشمن با ایران اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی وقتی اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی را در راستای منافع خود نمی‌بینند و روحیه و خوی استکباری دارند تا زمانی که ما با باورهای قرآنی باشیم با ما دشمن هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح جنگ شناختی دشمن، با بیان اینکه این جنگ عمدتا در بستر رسانه صورت می‌پذیرد، گفت: دشمنان با این جنگ در تلاش هستند تا در دل مردم تردید ایجاد کنند و آنها را از نظام و انقلاب ناامید کنند و باورهای آنان را از بین ببرند و اگر اشکال کوچکی در کشور پیدا کنند، آنچنان بزرگنمایی می‌کنند و دروغ می‌گویند که مردم را ناامید کنند.
وی جهاد تبیین را راهی در راستای شکست جنگ شناختی دشمن مطرح کرد و گفت: ما باید موضوعات را دقیق و به درستی در جامعه برای مردم تبیین کنیم و البته در موضوع تبیین باید روایت اول را ما انجام دهیم نه اینکه دشمن اقدامی داشته باشد و ما در مرحله بعد بگوییم این درست نیست که این غلط و انفعال در این بحث است.

قالیباف در تشریح جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد: این جنگ امروز بر مردم ما فشار آورده و با تحریم ظالمانه و غیر انسانی که نه مبتنی بر حقوق بین الملل است و نه حقوق انسانی، از هر جهت بر مردم ظلم می‌کنند و ظالم به تمام معنا هستند که البته این خوی رژیم استکباری آمریکا است.

* جوانان امروز باید پیشتازان و پیشقراول جنگ شناختی و اقتصادی باشند

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز باید پیشتازان و پیشقراول جنگ شناختی و اقتصادی باشند، بیان کرد: ما با خدا و شهدای خود عهد بستیم و با همان فرهنگ و روحیه دفاع مقدس و فرهنگ متعالی به فضل الهی می‌ایستیم و در کنار هم در یک بارنامه با این روحیه کار می‌کنیم و ثبات اقتصادی را در کشور برقرار می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تولید قدرت در کشور در راستای شکست دشمن در جنگ اقتصادی تاکید و بیان کرد: اگر ما در مقابل آمریکا ایستادگی نکنیم آنها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند بنابراین باید تولید قدرت کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی نشان دادیم که در این راستا عمل می کنیم که در این راستا اولین قانون و مهم ترین قانونی که در مجلس تصویب کردیم قانون رفع تحریم بود چرا که معتقدیم این جنگ ظالمانه را باید پایان دهیم.

قالیباف اضافه کرد: در زمانی که برجام پذیرفته و امضا شد یکی پیدا شد و آن را زیر پا گذاشت و تحریم‌ها را بیشتر و خلاف سازمان ملل عمل کرد و با زیر پا گذاشتن قطع‌نامه سازمان ملل قلدری کردند، بنابراین وقتی در مقابل آنها با قدرت ایستادیم و دوربین‌ها هم قطع کردیم هیچ اتفاقی رخ نداد و نتیجه این شد که آمریکا به برجام برگشت و امروز مذاکرات را با آنها ادامه می‌دهیم تا به اشکالاتی که در گذشته داشته تن دهد و شرایط ما را بپذیرد.

* به آمریکا اجازه نمی‌دهیم زیاده‌خواهی کنند

وی با اشاره به روند پیش روی مذاکرات هسته‌ای با تاکید بر اینکه طبق قانون مشخص کرده‌ایم اگر آمریکا به همان توافقی که سازمان ملل تایید کرده عمل نکند به آنها اجازه نمی‌دهیم زیاده‌خواهی کنند، گفت: ما امروز نشان دادیم در آن چارچوب برجام هستیم و اگر تعهدات را رعایت کنند ما نیز رعایت خواهیم کرد و در قانون عنوان کردیم که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما هم زیر باز هیچ حرفی نمی‌رویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل ما با رفع تحریم حل نمی‌شود بر خنثی‌سازی تحریم‌ها تاکید و تصریح کرد: مشکل ما با رفع تحریم حل نمی‌شود بلکه کمتر می‌شود؛ ما باید خنثی‌سازی تحریم کنیم به این معنا که باید خود را در حوزه اقتصادی قوی کنیم و بسازیم که بخشی از این مهم بر عهده مسئولین و بخشی بر عهده دولت و مجلس انقلابی است.

وی اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم راه شهدا و امام شهدا و راه حاج حسین همدانی‌ها و حاج قاسم‌ها را ادامه دهیم مبارزه در جنگ اقتصادی با خنثی‌سازی تحریم‌ها و احیای اقتصاد است.

قالیباف با بیان اینکه اگر با همان روحیه دوران دفاع مقدس و همین جوانان و با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کنیم طبق وعده الهی پیروز هستیم، یادآور شد: همانطور که در جبهه مقاومت در شرایط بسیار سخت که همه ناامید شده بودند و 70 درصد سوریه اشغال شده بود، در نهایت با ایستادگی و مقاومت و تکیه بر سنت‌های الهی پیروزی حاصل شد به طور قطع در این جنگ‌ها هم با همین باورها پیروز خواهیم شد.

* هرچه انسانیت بود در جبهه مقاومت در مقابل داعش ایستاد

وی با اشاره به اینکه هرچه انسانیت بود در جبهه مقاومت در مقابل داعش ایستاد، گفت: شهید همدانی به این اعتقاد داشت که باید مردم در صحنه باشند و وقتی همچون دفاع مقدس مردم به صحنه آمدند پیروزی هم حاصل شد بنابراین باید همان باوری که در عمیات‌ها و دفاع مقدس داشتیم و به پیروزی رسیدیم در عرصه اقتصادی نیز داشته باشیم تا در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هجوم داعش در منطقه مردم پای کار آمدند و شهید سلیمانی در همین تریبون اعلام کردند که کمتر از سه ماه نابودی داعش رقم خواهد خود و همانطور هم شد.

وی شرط پیروزی در جنگ اقتصادی را دخالت دادن و حضور مردم در اقتصاد دانست و گفت: یکی از راه‌های رشد اقتصاد مردمی کردن آن است، ضمن اینکه خواسته امام(ره) ورود مردم در اقتصاد بود و فرمودند کاری که مردم می‌توانند انجام دهد دولتی‌های در آن دخالت نکنند بنابراین امروز نیز باید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

قالیباف با بیان اینکه منابع انسانی و منابع مادی ظرفیت اقتصاد است که هر دو آنها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید در موضوع عدالت در اقتصاد بایستیم که یکی از راه‌های مباره با فساد در اقتصاد، مردمی کردن اقتصاد است ضمن اینکه مخاطب اول این صحبت خود بنده هستم که باید با همان روحیه و باور رزمندگان عملیات رمضان مسیر را پیش ببریم؛ رزمندگان ما در عملیات کربلای ۵ که از عملیات‌های سخت بود زیر تیر خمپاره و شیمیایی و تجهیزات تا دندان مسلح سر خم نکردند که باید این روحیه را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم به شرایط کنونی اقتصادی پایان دهیم، بیان کرد: امروز هرکسی در تلاش بود که مردم را ناامید کند که امکان حل مشکل اقتصادی وجود ندارد با ملت ایران دشمنی می‌کند؛ ما می‌توانیم مشکل اقتصادی را حل کنیم اما باید بین مسئولین محبت و گذشت باشد و به فکر پیاده کردن احکام خدا در مرزهای اقتصادی باشند.

*باید با فرهنگ دفاع مقدس در حوزه اقتصادی حرکت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز این افتخار و عزت در کشور پیدا شده که به همان فرهنگ دفاع مقدس در حوزه اقتصادی حرکت کنیم تا خداوند برکت دهد و رشد در کشور اتفاق بیافتد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با نکوداشت مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان اظهار کرد: وقتی حرف از عمیات شهدای رمضان می‌شود این جمله سردار شهید حاج قاسم سلمیانی که فرمودند این عملیات در عمل نزدیک‌ترین عملیات به کربلا و شرایط آنجا است تداعی می‌شود.

قالیباف با تشریح چگونگی عملیات رمضان به سختی‌های این عملیات اشاره و تصریح کرد: در عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس و دید دشمن نجات دادیم و حتی از لبه مرز هم جلوتر رفتیم به طوری که بخشی از رزمندگان ما در این عملیات در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی از دیگر در محاصره با دشمن تا آخرین لحظه جنگیدند و مقاومت کردند.

وی با تاکید اینکه دشمنی دشمنان با افکار امام (ره) و انقلاب و عزت و عظمت مسلمین دیرینه است، گفت: اگر به اوایل دهه ۶۰ نگاه کنیم در یادداشت‌ها و مقالات و سخنرانی‌ها حرف‌هایی را می‌شنویم که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه دادیم و صحبت آنها این بود که وقتی رژیم بعثی عراق عقب‌نشینی کرده و دیگر جنگی نبود، اما در حقیقت عراق عقب‌نشینی نظامی انجام نداده بود و در تلاش برای تصرف خاک وطن بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ایستادگی و مقاومت رزمندگان ما دشمن عقب‌نشینی کرد و از دشت مهران بیرون رفت، اضافه کرد: دشمن به خوبی می دانست که دیر یا زود با آسیب‌های جدی و بزرگ توسط رزمندگانی که از دل ملت برآمده‌اند بیرون رانده می‌شود.

وی به مجاهدت و تلاش رزمندگان در عملیات رمضان اشاره و بیان کرد: شهدای عملیات رمضان اولین کسانی بودند که اقدام به آزادی مناطق کلیدی کردند تا مردم به ویژه در روستاها آرامش بیشتری باشند.

قالیباف ادامه داد: برخی افراد از همین نقطه شروع کردند که بگویند، ما چرا جنگ کردیم و به تحلیل غلط و روایات غلط استناد کردند تا جنگ را زیر سوال ببرند بنابراین مسیر نادرست دشمنان علیه انقلاب و با باورهای انقلاب از ابتدای انقلاب بوده و باید در این زمینه هوشیار و بصیر بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما آگاهانه و مبتنی بر مسائل دینی و به درستی برای دفاع از اسلام و انقلاب و وطن جانانه جنگدیند، یادآور شد: وقتی خداوند به مومنان وعده پیروزی می‌دهد به طور قطع محقق می‌شود و بر همین باور و سنت رزمندگان ما به پیروزی دست یافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجاهدت و جانفشانی‌های شهدای عملیات رمضان، خاطرنشان کرد: هیچ گاه رشادت و دلاورمردی این بزرگان از خاطر ما نخواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات