نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مدیریت، نظارت و مهار گرانی و تورم افسار گریخته و فراهم ساختن شرایط اشتغال زایی افراد جویای کار باعث ماندگاری و تاثیرگذاری خدمات دولت در جامعه می شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۸۲
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مناسب برای معرفی خدمات دولت سیزدهم به مردم است تا همگان از اقدامات زیربنایی دولت آگاه شوند.

 

وی به موضوع اربعین اشاره کرد و افزود: استان ایلام در آستانه برگزاری همایش بزرگ مردمی اربعین است و تمام بسترها برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران در حال فراهم شدن است.

 

خطیب جمعه ایلام اربعین را یک فرصت طلایی برای استان ایلام دانست و ادامه داد: طبق پیش پیش بینی ها، ایلام میزبان بیشترین زائر خواهد بود و در راستای آمادگی خدمات رسانی مطلوب به زائران، همایش بزرگ تجمع خادمان اربعین روز یکشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی و مشارکت حدود چهار هزار خادم در مصلی شهر ایلام برگزار می شود.

 

کریمی تبار به جایگاه عبادی - سیاسی مسجد اشاره کرد و توضیح داد: مسجد به عنوان پایگاه اصلی مومنان است و به فرموده قرآن کریم داشتن ایمان، رفتار نیک عملی، باور قلبی، ارتباط با خالق از طریق نماز، پرداخت زکات، تلاش برای رفع مشکلات مردم و عدم ترس از غیر خدا از شاخصه های افرادی است که در عمران فیزیکی و معنوی مسجد اهتمام دارند.

 

وی فعال نگهداشتن کارکردهای تعریف شده مسجد در فرهنگ اسلامی را از وظایف هر مسلمانی دانست و تاکید کرد: مسجد پایگاه و منشا قیام علیه ظلم و ستم، محل برنامه ریزی برای ظلم ستیزی و مکان خوف دشمنان است و حضور پرشور مردم در مساجد و تکاپوی مسجد برای دشمنان قابل تحمل نیست و تمام سعی دشمن تخریب و بمباران خبری مردم با هدف دور نگهداشتن آنها از کانون مسجد است.

امام جمعه ایلام مسجد را پایگاه خودسازی، خداباوری، جامع سازی، ایجاد قرارگاه معنوی کانون وحدت اسلامی و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و برقراری حکومت اسلامی توصیف کرد که ائمه اطهار (ع) در خصوص ساخت، عمران و حضور در مساجد احادیث و تاکیدات زیادی دارند.

ارسال نظرات