حجت الاسلام شجاعی درخطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت:فضای مجازی می‌تواند تهدیدی برای نسل جوان به حساب آید و از سویی می‌توان فرصت شمرد و برای ترویج اندیشه های ناب محمدی (صل الله علیه واله وسلم )استفاده نمود
کد خبر: ۹۴۵۲۱۸۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:حجت السالام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های این هفته نمازجمعه زرند در مسجد جامع این شهر گفت: شنبه ۲۹ مرداد ماه مصادف است با روز جهانی دنیای مجازی، فضای مجازی که تمامی مردم را درگیر خود کرده و از طرفی بسته به نوع استفاده می‌تواند تهدیدی برای نسل جوان به حساب آید و از سویی می‌توان فرصت شمرد که برای ترویج اندیشه های ناب محمدی (صل الله علیه واله وسلم )  می‌توان از آن استفاده‌کرد و این بستگی به ما دارد که از این تیغ دو لبه چگونه استفاده کنیم

وی افزود: از عمده مباحثی که ما در خصوص فضای مجازی داریم. این است که ابتکار عملش دست دشمن است ، فعالیت هایی که ما انجام میدهیم اعم از فعالیت های فرهنگی ما در زمین دشمن اتفاق می‌افتد و محتوا و سیاست های آنها مانع از فعالیت هدفمند و گسترده ما می‌شوند.

خطیب جمعه این هفته یادآور شد:اکثر آسیب های امروز در جامعه نشات گرفته ار فضای مجازی است که می طلبد خانواده ها بیشتر دقت نمایند وانچه که امروز برای خانواده ها حیاتی وضروری است سوادرسانه ونهضت رسانه در جامعه وخانواده که می تواند موجب کاهش آسیب های فضای مجازی گردد .

حجت الاسلام شجاعی همچنین با اشاره به مهم خواندن شبکه ملی اطلاعات گفت: در خصوص شبکه ملی اطلاعات مطالبه گری های مقام معظم رهبری(مدظله) باید در دستور کار قرار گیرد، یعنی ایجاد شبکه ملی داخلی فضای مجازی که دسترسی آن از دشمن گرفته شده باشد که مدیریت آن به دست خودمان باشد و راه اندازی شبکه مجازی ملی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری امام خامنه ای مد ظله العالی  با نخبگان بوده است.

وی افزود: یکشنبه همزمان با ۳۰ مرداد ماه مصادف است با روز جهانی مساجد ، مکان هایی با جوشش ها و خیزش های مهم همراه بوده اند ، مرکز هماهنگی و وحدت مسلمین که باید جایگاه آن حفظ شود ، البته یکی از عوامل پیروزی انقلاب ما نیز به مساجد برمی‌گردد حضور در مساجد باعث تحقق اهداف اسلام نیز می‌باشد.

حجت الاسلام شجاعی گفت : روز دوشنبه مصادف است با روز صنعت دفاعی کشور است که مسئله صنعت دفاعی دارای اهمیت خاص و ویژه خود است ، مسئله دفاع و امنیت از مرز و بوم کشورمان هرچند برخی معتقدند این زمان ، زمان گفت و گو است نه موشک اما پشتوانه یک ملت تسلیحات نظامی آن است.

خطیب جمعه زرند ضمن تبریک هفته دولت افزود: چهارشنبه دوم شهریورماه مصادف است با آغاز هفته دولت، تشکر میکنیم از دولتمردانی که در سطح شهرستان دغدغه ها و مشکلات مردم را شنیده و در دستور کار خود قرار می‌دهند تا این مشکلات رفع شوند و با توجه به دولت سیزدهم و برنامه آن انتظار می‌رود در رفع این مشکلات اهتمام ویژه بورزند.

وی در پایان خطبه ها ضمن تسلیت شهادت امام سجاد  (علیه السلام )  افزود: امام سجاد (علیه السلام )  در تمام وقایع کربلا حضور داشتند و این غم سنگین رو به دوش کشیدند اما همواره اسلام و اهداف اسلام را حفظ کردند.

ارسال نظرات