امام جمعه موقت بهاباد:

پیری جمعیت برای کشور یک معضل وخطر بزرگی است/ کودتای 28 مرداد دشمنی آشکار آمریکا با ملت ایران است

امام جمعه موقت بهاباد گفت: پیری جمعیت برای کشور یک معضل وخطر بزرگی است.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهاباد ضمن سفارش نماز گزاران جمعه به رعایت تقوای الهی وانجام دادن واجبات وترک محرمات با بیان این که مقام معظم رهبری بارها و بارها در خصوص پیری جمعیت هشدار داده‌اند، عنوان کرد: زنگ خطر پیری جمعیت از سال 92 زده شده ولی متاسفانه در این سال‌ها حرکت خاصی انجام نشده است.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه در صورت تداوم این روند ایران در چند سال آینده با کمبود نیروی جوان و در نتیجه‌ نیروی کار مواجه خواهد شد، ادامه داد: در این صورت کشور با چالش مواجه خواهد شد که خطرناک و لازم است آنان که در سن باروری هستند، با تشویق‌هایی هم که در نظر گرفته شده اقدام به فرزندآوری کنند.
رئیس حوزه علمیه بهاباد به دیگر آسیب‌های پیری جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی جمعیت به سمت پیری حرکت کند طبیعی است نیروی کار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد و طبق گفته مسئولان در چند دهه آینده باید نیروی کار از دیگر کشورها وارد کشور شود.
امام جمعه موقت بهاباد همچنین هفته دولت سالروز شهادت شهیدان رجائی وباهنررا گرامی داشت وبرادامه راه شهدا تاکید کرد و اظهارداشت :شهیدان رجایی و باهنر با توکل به خداوند متعال و بصیرت و دانش خود در مسیر ارتقا و پیشرفت ایران گام برداشتند و همین سبب شد به خاری در چشم دشمنان اسلام تبدیل شوند و در نهایت نقشه ترور این دو شخصیت ارزشمند توسط گروهک تروریستی منافقین طراحی شد.
امام جمعه موقت بهاباد بیان داشت : مردم و دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هم جدا نیستند بلکه دولتمردان، برگزیدگان مردم هستند که در راه عمران، آبادانی و پیشرفت کشور گام برمی‌دارند.
وی هفته دولت را فرصتی مناسب برای معرفی شهیدان دولت «رجایی و باهنر» عنوان کرد و گفت: این شهدا باید به‌عنوان الگو و اسوه به نسل امروزی شناسانده شوند.
امام جمعه موقت بهاباد 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود : آزادگان اسطوره های صبر ومقاومتند .
حجت الاسلام اخوان با تاکید براینکه آزادگان سرافراز نماد عزت و اقتدار و جوانمردی جامعه هستند و ضرورت پاسداشت رشادت های آنان محدود به یک روز خاص نیست اظهارداشت : آزادگان سرافراز نماد عزت و اقتدار و صبر و جوانمردی جامعه هستند و آسایش و آرامش جامعه اسلامی را مرهون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آزادگان هستیم.
وی با اشاره به اینکه آزادگان سرافرازسند افتخار کشورهستند، اضافه کرد: مسئولان رسیدگی به مشکلات آزادگان و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به اینکه آزادگان در زندان دژخیمان بعثی زجر کشیدند تا کشور ما در مقابل ابرقدرتهای شرق وغرب سرافراز باشد افزود: آزادگان در زندان دژخیمان بعثی زجر کشیدند تا کشور ما سرافراز درمقابل ابرقدرتهای شرق وغرب باشد ومایه مباهات است که چنین فرزندان وعزیزانی را دراین آب وخاک تربیت شدند.
رئیس حوزه علمیه بهاباد با تأکید براینکه کودتای ۲۸ مرداد برای گذشته نیست بلکه پرچمی است که راه را نشان می‌دهد گفت: کودتای 28 مرداد دشمنی آشکار آمریکا با ملت ایران است .
وی اضافه نمود : سرگذشت مرحوم مصدق نشان داد كه هركس كه به آمريكا اعتماد كند در گام نخست به خود ضربه زده است لذا بايد مراقب ترفندهاي امريكا باشيم.
حجت الاسلام اخوان با بیان اینکه 28 مرداد سالروز کودتای خونین آمریکایی انگلیسی علیه ملت ایران است، عنوان کرد: کودتای 28 مرداد یک آئینه عبرت است که باید زوایای مختلف این حادثه را بررسی کرد و البته به یاد داریم یکی از مسائلی که در ملی شدن صنعت نفت رخ داد اختلاف نظران بین رهبران این جریان بود.
امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به روزجهانی مسجد و اینکه مسجد کانون محوری فعالیتهای جامعه اسلامی است گفت: مسجد همچون قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام است.
رئیس حوزه علمیه بهاباد ادامه داد: مساجد در نهضت بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب نقش مهمی داشت و پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها بود و اکنون نیازمند احیای این نقش به عنوان یک شبکه اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ دین اسلام هستیم.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه مسجد خانه دوم هر مومنی است و به فرموده امام مسجد سنگراست وسنگرهاراباید حفظ کرد افزود : باید ازظرفیت های مساجد برای فعالیتهای فرهنگی ومذهبی برای جوانان استفاده کرد .
انتهای پیام/

ارسال نظرات