مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) در جمع کارکنان ناحیه لردگان گفت: نهضت عاشورا با تمام درس ها و عبرت های آن ، پیام دار شکوه و عظمت امام حسین علیه السلام می باشد.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۵۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر  با اشاره به ابعاد نهضت عاشورا در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لردگان، افزود: نهضت عاشورا در بردارنده مشخصه ها و ابعاد مختلف شئون بشری است، به گونه ای که سال های سال است که فکر بشر را جلب خود کرده و انسان امروز ، هر روز از آن واقعه، ابعاد جدیدتری را می یابد و تشنه تر از همیشه به بررسی ابعاد آن می پردازد.

وی ادامه داد: از آن رو که شخصیت وجودی حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و قیام الهی او متشکل بر جلوه های متنوعی از هدایت انسان هاست و همین امر سبب جلب افکار اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان به این حقیقت بوده است، هر کس از زاویه ای به بررسی و تحقیق  در باره شخصیت و سیره و سنت او نشسته و در این میان به نتایج مفیدی دست یافته اند.

حسینی صدر با اشاره به وضعیت  افرادی که در آن زمان اداره دین خدا را در دست گرفته بودند، گفت: در زمان امام حسین (علیه السلام) افرادی مثل یزید لعنت الله علیه اداره امور جامعه را در دست داشت به نحوی که برای همگان واضح بود که یزید نسبت به شرب خمر مداومت روزانه داشت و همیشه در حال مستی بود و درباریان نیز از این قبیل افراد بودند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام) ادامه داد: در زمان معاویه نیز گرچه امام حسین (علیه السلام) نتوانست با او بجنگد، ولی در برابر بدعت ها و ظلم و ستم او سکوت نمی کرد و تا آنجا که ممکن بود مخالفت خود را از هر طریقی نشان می داد، ولی معاویه با خدعه و نیرنگ توانست مردم را به سمت خود بکشاند و حاکم مسلمین شود.

در حاشیه این نشست موارد نظارتی و پیشگیری از تخلفات اخلاقی، دینی و سیاسی بیان شد.

 

ارسال نظرات