فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع):

سنگر اصلی بسیج مسجد است

سرهنگ حاجی محمدی، خود را یکی ازخادمان مسجد خواند و گفت: بسیج از خادمان انقلاب در مساجد است. نیت همه بسیجیان خدمت به مردم، انقلاب و نظام می باشد. اگر مسجد نباشد، بسیج بی معناست. سنگر اصلی بسیج مسجد است.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۷۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی مسجد با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز، حجت الاسلام کمالی دهقان مسئول امور مساجد استان البرز، سرهنگ حاجی محمدی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت امام سجاد(ع)، فرماندهان حوزه و پایگاه های تابعه و بسیجیان مسجد علی بن ابی طالب(ع) به همت سپاه ناحیه مقاومت امام سجاد(ع)  در این مسجد برگزار شد.

حاجی محمدی در این ویژه برنامه با بیان اینکه همزمان با به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها در سال ۱۳۴۸ اعضای سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به عنوان روز جهانی مساجد شناخت و هر ساله در کشورهای اسلامی ویژه برنامه های مختلفی با محوریت مساجد برگزار می شود، گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده و در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) قرار می‌گیرد و از جایگاهی والا برخوردار است.

حاجی محمدی افزود: مسجد از ابتدای اسلام به عنوان پایگاهی برای حل مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مسلمانان و حتی پایگاهی برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها دشمن مسلمان ها هستند، ادامه داد: هدفشان از بین بردن نام اسلام، مساجد و یاد خدا می باشد.

به گفته وی، دشمن دنبال حاکمیت شیطان است و صهیونیست ها همان حزب شیطان هستند. در زمان حضرت عیسی( ع) و حضرت موسی (ع) انحرافات ایجاد کردند، تا به امروز رد پای این ها را میشود به وضوح دید که حزب شیطان در مقابل گسترش و یاد خدا ایستادگی، شکاف  و مانع ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) بیان کرد: امروز مساجد که پایگاه های اصلی انتشار معارف ناب است یکی از اهداف دشمنان ما قرارگرفته، که از راه های مختلف می خواهند نفوذ کنند، چون انقلاب اسلامی نشان داده که مسجد غیر از مسائل عبادی و فردی میتواند کارکرد های مختلف داشته باشد.

وی افزود: مسجد در زمان پیامبر اسلام(ص) مرکز حکومت، تصمیم گیری، یاد خدا، عبادت، حل مسائل نظامی، قضایی، حل کردن مسائل مردم و پناه دادن به بی پناهان بود.

حاجی محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع و احیا شد، به پیروزی رسید و مستقر شد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس و زمان جنگ تحمیلی مساجد هم محل اعزام و سازماندهی بودند و هم محل دفاع.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد، تاکید کرد: تبیین مطالبات و نیازهای مساجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در جامعه و زندگی مردم، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود برنامه‌های فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان مساجد می تواند در روز جهانی مسجد مورد توجه واقع شود.

حاجی محمدی با بیان اینکه امروز آنچه بیشتر از ساخت فیزیکی مساجد اهمیت دارد، عمران و آبادی معنوی بیوت الهی است، گفت: ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای بر عمران معنوی مساجد تاکید داشته اند چرا که مساجد علاوه بر اینکه جایگاه ارتباط انسان با پروردگار و عبادت است، از صدر اسلام به عنوان مرکز تصمیم‌گیری ‌های مهم اجتماعی بوده است.

وی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم بلند و معارف ناب اسلامی، بهره‌گیری کامل کرد تا بتوان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

فرمانده ناحیه امام سجاد(ع) خود را یکی از خادمان مسجد خواند و افزود: بسیج از خادمان انقلاب در مساجد است. نیت همه بسیجیان خدمت به مردم، انقلاب و نظام می باشد. اگر مسجد نباشد، بسیج بی معناست. سنگر اصلی بسیج مسجد است.

در ادامه حجت الاسلام کمالی دهقان، مسئول امور مساجد البرز اظهار کرد: مسجد سنگر است و هرکس به آن پناه نبرد خطرات بیشتری تهدیدش می کند. پس باید در مقابل تهدید های خطر ناک که بسیار زیاد است و شیاطین به گونه های مختلف به ما حمله میکنند به سنگر پناه ببریم تا در امان باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقاء معرفت دینی از کارکردهای مسجد است، افزود: ما موظف هستیم در این سنگر سطح اطلاعات دینی خودمان و دوستانمان را بالا ببریم. هر چه قدر این معرفت بالا برود قطعا از خطر دور خواهیم بود. 

مسئول امور مساجد البرز در پایان تصریح کرد : همه باید تلاش کنیم که  در مساجد هم افزایی داشته باشیم. تلاش کنیم همه هیئت ها برگردند به مسجد چون کارکرد معرفت دارند. کارکرد بسیجی که در مسجد هست با کارکرد بسیجی که خارج از مسجد است خیلی زیاد است کارکرد بسیجی در مسجد  شهادت و جان دادن در نظام انقلاب اسلامی است. ۹۷درصد از شهدای که در دفاع مقدس شهید شدند کسانی بودن که در مسجد حضور داشتند.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار