خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار در همدان/آبرسانی توسط ۴ دستگاه تانکر سپاه به مناطق بی‌آب همدان

همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان از توزیع ۳ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۱۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ سیدجواد حسینی امروز در رزمایش کمک‌های مؤمنانه سپاه ناحیه همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: چهارمین رزمایش کمک‌های مؤمنانه سال ۱۴۰۱ در راستای کنگره شهدا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه باید قدم جای پای شهدا بگذاریم و در راستای اهداف شهدا حرکت کنیم، افزود: ۳ هزار بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۶۰۰ هزار تومان بین ۳ هزار خانواده توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: این بسته‌های معیشتی برای مناطق کم برخوردار توسط بسیجیان، گروه‌های جهادی، سپاه انصارالحسین (ع)، بسیج سازندگی و... تهیه شده که شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات و ماکارونی است که امروز در سطح شهر توزیع خواهد شد.

وی در خصوص بحث آبرسانی به برخی از مناطق شهرستان همدان ابراز کرد: بسیجیان و نیرو‌های انقلابی از ابتدای انقلاب مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام داده و در عرصه‌های مختلف هرجا نیاز بوده در مباحث مختلف ورود پیدا کرده‌اند؛ اکنون نیز در این برهه از زمان و با توجه به نیاز مردم به صورت شبانه روز بسیجیان، گروه‌های جهادی و گردان‌ها شروع به کار کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: اکنون توزیع آب معدنی توسط بسیجیان و گردان‌ها شبانه انجام شده و دو شب است که از طریق تانکر‌های آب و آب معدنی مناطق بدون آب را آبرسانی می‌کنند؛ از امروز ۴ دستگاه تانکر بزرگ توسط سپاه صبح تا شب آبرسانی را شروع می‌کنند تا بتوانیم تنش آبی پیش‌رو را مقداری کاهش دهیم.

*فعالیت ۳۷۳ گروه جهادی در شهرستان همدان

وی به ارائه گزارشی از اقدامات گروه‌های جهادی پرداخت و گفت: ۳۷۳ گروه جهادی در سطح شهرستان همدان شامل خواهر و برادر در محلات، اقشار و دانش‌آموزی فعال هستند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: توزیع ۸۳ هزار و ۵۸۸ بسته معیشتی به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان و کمک‌های نقدی که بسیجیان در قالب فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و پرداخت بدهکاری‌هایی نیازمندان در مناطق کم برخوردار داشتند، از جمله اقدامات گروه‌های جهادی است.

وی با اشاره به ۴ هزار و ۱۶۵ فقره کمک نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان گفت: توزیع ۲۸۵ هزار غذای گرم، اهداء ۹۶۶ مورد جهیزیه و کمک جهیزیه به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان، ذبح ۴ هزار و ۴۲۴ رأس گوسفند قربانی و توزیع آن نیزز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

حسینی با اشاره به پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی و ساخت و مرمت منازل مسکونی مددجویان به خصوص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز ۹۸ مورد احداث و مرمت داشتیم که اکنون در سیلوار، دره مرادبیگ، حصار، شهرک مدنی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در بحث آبرسانی نیز کار را با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی در ۶ روستای کم برخوردار که مشکل کمبود آب دارند، شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات