طی یک سال اخیر؛

بازگشت 139 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان البرز به چرخه تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در طول یک سال اخیر و با همراهی همه دستگاه‌های مسئول و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، 139 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۹۴۵۲۹۹۹
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: به استناد ماده ۴۸ قانون نظام صنفی، رئیس سازمان صمت به عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی و همچنین مستند به دستورالعمل بند ه ماده ۵۵ قانون نظام صنفی، این مسئول به عنوان هماهنگ کننده فقط دارای یک حق رای از مجموع ۱۴ رای اعضای دائمی کمسیون است.

بازگشت 139 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان البرز به چرخه تولید

وی ادامه داد: تصمیمات حوزه اصناف به خصوص نظارت مستمر بر فرآیندهای انتخابات از دستور مجوز صدور فراخوان ثبت نام توسط هیئت اجرایی تا رسیدگی به شکایات کاندیداها در کمیسیون نظارت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و مصوبات این کمیسیون با اکثریت آرا اجرا می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: همزمان با شیوع کرونا و ممنوعیت اجتماع انسانی، انتخابات برخی اتحادیه های صنفی کرج از یکم اسفند سال 1398، با استناد به مصوبات ستاد ملی کرونا، به تعویق افتاد و علیرغم مجوز صادره از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی در 4 مهر 1400 با سیر مراحل قانونی مرتبط، این اقدام دستخوش صدور دستور مقامات قضایی در کشور شد.

ربیعی مطرح کرد: پس از اتمام مهلت سه ماهه دستور مذکور، این سازمان با اخذ مجوز مجدد از دستگاه های ذی صلاح انتخابات اتحادیه هایی که معوق شده بود را از اسفند ماه برگزار کرده است. از اسفند 1400 یعنی پس از بازه زمانی مذکور، پس از مجوز دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل روند قانونی تایید انتخابات، تاکنون انتخابات ۷ اتحادیه صنفی برگزار شده و هیئت مدیره اتحادیه ها مشغول فعالیت در چارچوب قانون نظام صنفی هستند.

وی تاکید کرد: با ابلاغ مصوبات یکصد و بیست و سومین جلسه هیئت نظارت عالی مبنی بر اینکه آن دسته از اتحادیه هایی که بیش از یک سال از ثبت نام انتخابات آنان به واسطه بیماری کرونا و سایر مصوبات مربوطه به تعویق افتاده است مشمول فراخوان مجدد می شوند، موضوع در کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان البرز مطرح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: پس از بحث و بررسی مقرر شد به استناد مصوبات هیئت عالی نظارت برای پنج اتحادیه صنفی شامل اتحادیه باطری سازان، کامیون‌داران، الکترونیک، تزئینات ساختمان و بهداشتی ساختمان فراخوان مجدد ثبت نام صادر شود که این مراحل نیز به صورت قانونی در حال انجام است.

ربیعی عنوان کرد: اخیراً مکاتبه ای از سوی دبیرخانه هیئت عالی نظارت به این سازمان واصل شده که یکی از فعالان صنفی شهرستان کرج در خصوص تصمیمات کمیسیون نظارت پیرامون اتحادیه های ذکر شده شکایتی را به ثبت رسانده که این امر موجب شد موضوع در کمیسیون نظارت استان مطرح شود.

وی افزود: با توجه به مکاتبه صورت گرفته با مرجع نظارتی و ابهاماتی که در برنامه اجرایی انتخابات به آن ها اشاره شده بود، با اکثریت آرا در مصوبه‌ای تاکید شد که دبیرخانه کمیسیون نظارت ضمن تهیه گردش کار، موارد را از هیئت عالی نظارت استعلام کند. لذا اکنون با توجه به شکایت موجود امکان صدور فراخوان برای اتحادیه‌ها وجود ندارد.

ربیعی با اشاره به اینکه به محض وصول پاسخ استعلام فرآیند انتخابات همانند سایر انتخابات اتحادیه های صنفی که در حال انجام هستند، صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: عملکرد این سازمان در بخش های مختلف صنفی، صنعتی و معدنی بر اساس مستندات موجود به هیچ عنوان قابل خدشه نیست زیرا فقط در طول سه سال اخیر و پنج ماهه نخست امسال، استان البرز رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: تسهیلات برنامه تولید و اشتغال نیز در سه حوزه تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات نوسازی و بازسازی و تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام ارائه می‌شود که اکنون استان البرز توانسته است به تعهد کشوری پرداخت این تسهیلات به صورت کامل عمل کرده و به لحاظ عملکردی در این حوزه رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه فعالسازی واحدهای راکد در اولویت ویژه دولت، وزارت صمت و این سازمان است، افزود: در طول یک سال اخیر و با همراهی همه دستگاه‌های مسئول و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، 139 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال مجددا فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند. این واحدها با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 399 میلیارد ریالی، زمینه اشتغال‌زایی دوباره برای بیش از چهار هزار نفر را فراهم کرده اند.

ربیعی ادامه داد: از این تعداد، شهرستان اشتهارد با 38 واحد با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 569 میلیارد ریال و اشتغال 874 نفر، بیشترین سهم را در این زمینه داشته و پس ‌از آن شهرستان ساوجبلاغ با 26 واحد و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 787 میلیارد ریال و با اشتغال هزار و 92 نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد: شهرستان فردیس با 26 واحد و سرمایه‌گذاری 4 هزار و 569 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی دوباره برای 917 نفر، نظرآباد با 26 واحد و سرمایه‌گذاری 999 میلیارد ریال و اشتغال 303 نفر و همچنین کرج با 26 واحد و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 472 میلیارد ریال و با اشتغال 792 نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی در پایان اظهار کرد: در بسیاری از شاخص های عملکردی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، استان البرز دارای رتبه های برتر کشوری و در جایگاه نخست است که در همین خصوص و به مناسبت هفته دولت همه موارد با جزئیات خدمت مردم شریف استان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار