خبرهای داغ:

۹۶ پروژه آب و فاضلاب استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۹۶ پروژه آب و فاضلاب استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۰۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از اسفندماه سال 1400 تا اول شهریورماه 1401 تعداد 96 پروژه را با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد تومان جهت افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت امسال آماده کرده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در هشت شهرستان استان سمنان به بهره‌برداری خواهند رسید گفت: از مجموع پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد 14 پروژه در شهرستان سمنان، 19 پروژه در شاهرود، 11 پروژه در دامغان، 9 پروژه در گرمسار، 16 پروژه در مهدی‌شهر، هفت پروژه در سرخه، 13 پروژه در میامی و 7 پروژه در آرادان به‌صورت صد درصد به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اهم پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در این استان را حفر و تجهیز چاه، اصلاح شبکه آب، احداث شبکه آب، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی، احداث خط انتقال، اصلاح خط انتقال آب، لایروبی و بهسازی قنات و چشمه، نصب سیستم دوربین مداربسته اعلان سرقت و بازسازی سیستم‌های حفاظتی و اجرای توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب عنوان کرد.

طاهری گفت: احداث ایستگاه پمپاژ، بازسازی خط انتقال و تونل آب‌رسانی به شهرها و روستاهای استان، تعمیرات و نگهداری تأسیسات آب‌رسانی شهر سمنان، نصب انشعابات آب، نصب انشعابات فاضلاب، حصارکشی تأسیسات آب شرب، تعویض کنتور خراب و استانداردسازی انشعابات از دیگر پروژه‌هایی است که در طول هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال 10 پروژه با اعتبار 40 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب استان سمنان کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: طی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان تعداد 40 پروژه برای شرکت آب و فاضلاب مصوب شد که در سال 1400 تعدد هشت پروژه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی به اتمام رسیده است.

طاهری افزود: در طی سال‌های 1401 و 1402 نیز باقی پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان سمنان با اعتباری بالغ بر 355 میلیارد تومان اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای پروژه‌های آب‌رسانی و محرومیت‌زدایی از سوی بسیج سازندگی سپاه استان سمنان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح روستاهای این استان اظهار داشت: در سال 1400 آب‌رسانی به 52 روستای استان با اعتباری بیش از 72 میلیارد تومان آغاز شد که تا کنون بیش از 50 درصد از اجرای این طرح پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه این استان در سطح کشور در زمینه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی به روستاها در جایگاه سوم قرار دارد گفت: اجرای این پروژه‌ها در سال جاری و سال آینده نیز با قوت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه 320 روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب استان سمنان است افزود: برای 246 روستای استان سمنان قرار است پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی عملیاتی و اجرایی شده است.

طاهری عنوان کرد: از کل آب موجود در استان سمنان بین 7 تا 9 درصد یا به عبارتی به‌صورت متوسط 8 درصد برای شرب و بهداشت مردم استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در چهار ماه نخست امسال از نظر مصرف نسبت به سال قبل در شهرها یک و چهاردهم درصد و در روستاها 6.7 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: هرساله 30 درصد از روستاهایی که در سطح استان سمنان با تانکر آب‌رسانی انجام می‌شد کم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار