مسئول واحد آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت:

استارت آپ «بوستان قرآنی» در کرج برگزار می شود

مسئول واحد آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت از برگزاری استارت آپ «بوستان قرآنی» در 19 آبان ماه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این استارت آپ، ساخت اولین بوستان قرآنی کشور در شهر کرج است.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۲۷
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد سعید شعله، مسئول واحد آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه آموزش و پژوهش، این مرکز در چند موضوع یک سر و گردن بالاتر است و حرفی برای گفتن دارد. دانشجویان این مرکز از هر قشر و رنج سنی و با هر سطحی از سواد و تحصیلات هستند. رشته های مورد تدریس در دانشگاه علمی کاربردی، رشته هایی هستند که بازار کار دارند. در این مرکز، تلاش بر ارائه رشته های قرآنی، مددکاری و فرهنگی با رویکرد قرآنی است.

استارت آپ «بوستان قرآنی» در کرج برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه معاونت آموزشی این دانشگاه، یکسری امور پژوهشی نیز به موازات فعالیت های آموزشی انجام می دهد، از برگزاری استارت آپ «بوستان قرآنی» در 19 آبان ماه خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده استارت آپ ها با سایر برنامه های پزوهشی، موضوع تجاری سازی ایده ها و بسترسازی برای فعالیت های تجاری است. هدف از برگزاری این استارت آپ، ساخت اولین بوستان قرآنی کشور در شهر کرج است؛ بوستانی که واقعا بتوان از آن به عنوان فضایی قرآنی یاد کرد.

مسئول واحد آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت اظهار کرد: مقرر شده ایده های نمادهای قرآنی و پویا و اپلیکیشن های خلاق و فضاسازی محیطی مرتبط با بوستان قرآنی استخراج، منتورینگ و داوری شود. سپس متخصصان برترین ایده ها را در مسیر تجاری سازی قرار می دهند. این امر با همکاری ارگان های ذینفع از جمله شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد. ایده های برتر توسط واحد قرانی شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز، مورد تقدیر و بکارگیری رسمی قرار می گیرند.

سعید ابراهیمی پور، مدیر فرهنگی دانشجویی و مسئول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت گفت: از جمله فعالیت های واحد فرهنگی و دانشجویی این مرکز، می توان به برگزاری برنامه های جمعی، شرکت در برنامه های فرهنگی، تولیدات فرهنگی، نمایش و نقد فیلم، اجرای برنامه های هنری و سبک زندگی و ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع اشاره کرد.

وی با اشاره به برپایی پویش های ختم گروهی قرآن و محفل قرآنی از سوی این این مرکز در ماه مبارک رمضان بیان کرد: فعالیت های خیریه بیشتر مربوط به طرح مواسات و همدلی و برگزاری اردوهای جهادی است. دانشجویان این مرکز حدود 10 روز در خلخال به امور عمرانی، ساخت و ساز، طب سنتی و ... مشغول بودند. آن ها محصور به این مرکز نیستند و در برنامه های فرهنگی خارج از دانشگاه نیز شرکت می کنند.

مدیر فرهنگی دانشجویی و مسئول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت از برگزاری هیئت های هفتگی در این مرکز نیز خبر داد و عنوان کرد: مستندهای خانه سبز و فانوس راه، دو نمونه از تولیدات اخیر فرهنگی دانشجویان این مرکز است که در سالن اکومال محمدشهر اکران شد. اخیرا فیلم موقعیت مهدی نیز اکران و پس از آن یک کارگاه نقد برگزار شد.

ابراهیمی پور خاطرنشان کرد: در سومین دوره از جشنواره رویش که هر ساله میان دانشگاه های علمی کاربردی کشور برگزار می شود، مرکز آموزش علمی کاربردی مشکات ولایت، مقام سوم را کسب کرد. در خصوص مناظرات دانشجویی گفتمان اسلامی نیز دو سال پیش در کرج میزبان همه دانشگاه ها در مرحله استانی بودیم و تیم مذاکره این دانشگاه به جمع چهار تیم پایانی راه یافت.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار