مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه الزهرا (س):

پیشکسوتان فرهنگی نباید در شرایط موجود عقب نشینی کنند

همزمان با ایام شهادت حضرت امام سجاد (ع) برنامه فرهنگی ،بصیرتی با سخنرانی دکتر خان بیگی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه الزهرا (س) و سردار سادات حسینی در مسجد حضرت رقیه (س) کیانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۴۳
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

سید محمد رضا طباطبایی خادم هیات و مسئول پیشکسوتان سپاه تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه های فرهنگی، سیاسی، قرآن، هنر، بانوان ، اجتماعی و ... گفت: به همت   مسجد جامع حضرت رقیه س کیانشهر و حوزه بسیج ۳۲۷ سیدالشهداع  ناحیه مالک اشتر ؛ جلسات ماهانه بصیرتی و فرهنگی با حضور پیشکسوتان و بسیجیان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های مختلف از جمله اردوهای راهیان نور، برگزاری کارگاه آموزشی و ... بخشی از برنامه های این هیات در مسجد حضرت رقیه است.

  حجت الاسلام خان بیگی نیز در سخنانی اظهار داشت: بعد از حادثه کربلا در شرایطی که همه مایوس بودند که دین دیگر نمی تواند کمر راست کند، ایشان اسلام را دوباره پایه گذاری کرد. وی با اشاره به اینکه خداوند در میان پیامبران به حضرت یونس غضب کرده بود، اظهار داشت: حضرت یونس بعد از اینکه مردم را دعوت کرد و کسی با او همراه نشد نا امید شد و از خداوند برای امت خود درخواست نزول عذاب کرد و از  مردم فاصله گرفت. اما زندگی امام سجاد برای ما که کارهای فرهنگی انجام می دهیم یک درس بزرگ است که زود مایوس نشویم.

وی ادامه داد: در شرایطی که امروز به دین توهین می شود و در برخی نقاط پدیده بی حجابی رواج پیدا کرده شما نباید تصور کنید که همه چیز از دست رفته است پیشکسوتان فرهنگی باید با امید جلو بروند اما سجاد در عمل به ما یاد داد در شرایط سخت سیاسی که لشکر یزید حمله کرد به مدینه و جان و مال و ناموس مردم مباح شد، ایشان   در مقابل لشکر کفر  ایستادگی کرد و دین جدش را دوباره زنده کرد.

   

ارسال نظرات
آخرین اخبار