خبرهای داغ:
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛  
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که حفظ رسانه های مکتوب برای کشور جنبه راهبردی دارد و رسانه مکتوب باید تقویت شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۴۶۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی اصحاب رسانه با حضور فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی پور در این مراسم بیان کرد: موقعیت تمدنی و تاریخی قزوین که نقش موثری در تاریخ کشور ایفا کرده، شایسته توجه و دقت بیشتری است. در وزارت فرهنگ معتقدیم رسانه ها یاریگر دولت باشند این در حالی است که میزان مشاهدات کمتر بوده و با فهرستی از مسایل مطرح هستیم. 

وی گفت: رسانه های بی شناسنامه و فیک نیوز ها در نقاط مختلف جامعه هستند. لذا باید برای این مساله چاره بیندیشیم و مطالعه این امر و شفافیت سازی را به صورت یک سنت در بیاوریم و امیدواریم در مقابل رسانه های بی شناسنامه که مخل رسانه ها کشور هستند بتوانیم اقدامی شایسته انجام دهیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: طی فعالیت ۱۰ ماهه اخیر، مساله کارگاه های پنج نفره حل شد و مساله کاغذ نشریات مکتوب برطرف شد و در کشور مقدمات آن انجام شده است. 

مهدی پور عنوان کرد: نباید ناامیدی را مطرح کنیم، در صندوق هنر تا روزی که دولت را تحویل گرفتیم پنج هزار نفر عضو داشت و امروز این میزان ۵۰ برابر شده است. در استان قزوین نیز این میزان، رشد قابل توجهی دارد. در صندوق هنر ۱۰ سال فعالیت دارد و این مسیر را ادامه می دهیم تا موضوع حل شود و صندوق هنر نمی تواند بیمه سخت  را داشته باشد.

وی افزود: در سامانه جامع رسانه ها، باید مجموعه خدمات را متمرکز کنیم که ۱۵ نفر عضو آن بودند و طی این مدت حداقل پنج برابر شده است. در خانه مطبوعات قزوین مساله اساسنامه مطرح است  لذا باید مسایل مربوط به نحوه ارتباط با رسانه ها را حل و فصل کنند و از سوی تمام مسوولان، شکایت دستگاه ها از خبرنگاران محدود شود.

هیچ رسانه دولتی در کشور یارانه دریافت نمی کند 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که حفظ رسانه های مکتوب برای کشور جنبه راهبردی دارد و رسانه مکتوب باید تقویت شود.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاهی استان قزوین در جهت پرورش خبرنگاران بیان کرد: در استان قزوین دانشگاه های مختلفی وجود دارد لذا می توان از ظرفیت این دانشگاه ها برای آموزش رسانه ای استفاده کرد و رشته روزنامه نگاری در این دانشگاه ها ایجاد شود.

مهدی پور گفت: هنوز رتبه بندی خبرنگاران انجام نشده و نیاز به توجه است. همچنین با توجه به ظرفیت های تاریخی استان قزوین، امیدواریم برگزاری جشنواره کاسپین، بتواند شرایط ویژه گردشگری برای استان ایجاد نماید. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها