خبرهای داغ:
تبریز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد 10 درصدی کل استخراج در پنج ماهه نخست سال نسبت به برنامه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۲۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی رستمی در این خصوص گفت: برنامه تعیین‌شده برای استخراج 77 میلیون و 378 هزار تن بود در حالی که عملکرد شرکت در این بازه زمانی، 85 میلیون و 438 هزار تن را نشان می‌دهد.

وی، افزود: در کارنامه عملکردی شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، تولید 22 میلیون و 432 هزار تن سنگ سولفور با رشد 4 درصدی و تولید 504 هزار و 183 تن کنسانتره مس با رشد هفت درصدی نسبت به برنامه با همت و تلاش جهادی پرسنل ثبت شده است.

 رستمی افزود: همچنین تولید 121،111 تن مس محتوی معدنی از رشد 5 درصدی نسبت به برنامه حکایت دارد.

به گفته وی، آند تولیدی نیز به 137 هزار و 629 تن رسیده که رشد چهار درصدی نسبت به برنامه داشته و کاتد تولیدی نیز به 115 هزار و 477 تن رسیده که رشد 6 درصدی داشته است. همچنین اسید سولفوریک با تولید 364 هزار و 232 تن، رشد 26 درصدی و لجن آندی با 367 تن رشد 27 درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: هدف‌گذاری شرکت مس برای دستیابی به تولید سالیانه یک میلیون تن مس کاتد با سرمایه‌گذاری 13 میلیارد دلاری در سال‌های آتی کاملا هدفمند بوده و این امر کار فشرده جهادی و شبانه‌روزی را می‌طلبد.

رستمی اظهار داشت: بنا داریم تولید کاتد در استان کرمان را به 600 هزارتن برسانیم. پارسال میزان تولید 285 هزار تن کاتد بود که حدود 245 هزار تن از کنسانتره مس و مابقی آن از قراضه مس تولید شده بود. همچنین قصد داریم میزان تولید در مجتمع سونگون را به 400 هزار تن برسانیم

وی گفت: سال گذشته 130 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده و هدف‌گذاری امسال ما حدود 200 هزار متر است که‌ یک رشد خوبی برای مجموعه مس در پی خواهد داشت و امیدوارم در همین سال اول، بتوانیم قول‌هایی که دادیم را عملیاتی کنیم؛ هم از حیث توسعه اشتغال و هم توسعه اکتشاف.

رستمی با اشاره به موقعیت بی‌نظیر و ظرفیت های مجتمع مس سونگون در استان افزود: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌هایش محور توسعه استان شمرده می‌شود پس ضروری است دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تمام توان و تمرکز خود را متوجه رفع نیاز‌های صنعت مس کرده و در توسعه استان و تسریع در آن نقش آفرینی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها