تبریز- مسئول بسیج اصناف آذربایجان شرقی از اجرای رزمایش ثارالله2 تا اربعین در تبریز و دیگر شهرستان ها خبر داد و گفت: این رزمایش با عنوان هر کسبه یک بسته معیشتی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۰۹
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدرضا پورزینال در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج اصناف، افزود: با توجه به همزمانی هفته بسیج اصناف با ایام سوگواری امام حسین(ع) این رزمایش اجرا می شود که  سال گذشته 160 هزار بسته معیشتی در این رزمایش به افراد کم برخوردار اهدا شد.

وی همچنین با اشاره به کمک های مومنانه بسیج اصناف در عرصه های دیگر چون اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان غیرعمد، بسته معیشتی، لوازم التحریر و ... اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال 9 میلیارد و 557 میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است که پنج ملیلارد آن رایگان بوده و  مابقی با قیمت دولتی هزینه شده است.

پورزینال اهدای بسته معیشتی به مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون تومان، اهدای 26 سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان، آزادی دو زندانی به مبلغ 35 میلیون تومان، اهای 410 بسته بهداشتی به ارزش 10 میلیون تومان را از جمله این کمک ها نام برد.

وی با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای که نیاز بوده ورود می یابد و تسهیل گری می کند، کمک به کنترل بازار را در قالب گشت های باز از ماموریت های مهم بسیج اصناف در تامین امنیت غذایی مردم خواند و افزود: تاکنون در این خصوص یکهزار و 113 نفر در استان که 30 نفر آن مختص تبریز است آموزش های لازم را فراگرفته و تخلفات حوزه اقتصادی بازار را رصد و گزارش می کنند.

پورزینال ادامه داد: در خصوص تخلفات اصناف و بازار تاکنون یکهزار و 511 شکایت مردمی بررسی شده که علاوه بر تذکرات لازم، از بین آن ها سه هزار 218 پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی ورود بسیج اصناف را هنگام اجرای طرح اصلاح یارانه ها از اقدامات مهم دیگری برشمرد و گفت: بسیج اصناف در این خصوص نیز بازرسانی در کارخانجات هنگام خروج محموله ها از آن ها دارد و علاوه بر آن فعالیت کشتارگاه ها نیز رصد می شود تا شاهد اخلال در امنیت غذایی مردم نباشیم.

پورزینال کمک به توزیع عادلانه کالاهای اساسی را از اهم فعالیت های بسیج اصناف طی چند ماه اخیر برای تعادل بازار عنوان و بیان کرد: این اقدام با همراهی کاسبان امین و اتحادیه خواربار و لبنیات صورت گرفت که طی آن شاهد توزیع عادلانه کالاها در فروشگاه و مغازه ها بودیم.

وی ادامه داد: حرکت به سمت کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مردم را از طریق کاسبان امین آغاز کرده ایم و روندهایی از آن طی شده است و متنتظر اتمام مراحل لازم و اجرای آن هستیم.

پورزینال توجه به فقه بازار را از دیگر ماموریت های مهم بسیج اصناف دانست و اظهارداشت: تلاش داریم با دوره هایی در این خصوص که به طور میانگین 630 نفر هر هفته در این دوره ها آموزش می بینند بازار اسلامی را در جامعه محقق کنیم.

مسئول بسیج اصناف سپاه عاشورا رونمایی از محصولات ایرانی اسلامی با عنوان «قهرمان من» بر روی پوشاک و نوشت افزار را از دیگر اقدامات بسیج اصناف برشمرد و ادامه داد: تاکنون تمثال شهید سلیمانی و شهید باکری بر روی دفتر و لوازم التحریر منتشر شده است که درصدد گسترش این حرکت فرهنگی هستیم.

پورزینال اضافه کرد: همچنین تلاش داریم سنت استاد شاگردی را در بازار احیا کنیم که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است و تاکنون از رهگذر این طرح برای سه هزار نفر با کمترین هزینه اشتغال ایجاد شده است و بسیج اصناف در این خصوص نقش راهبردی و تسهیل گری ایقا می کند.

وی همچنین از وجود 10 گروه جهادی در بسیج اصناف با 178 عضو در آن ها خبر داد و گفت: این گروه ها از افراد تخصصی اتحادیه ها تشکیل شده اند که در مناطق محروم حضور یافته و اقدام به رفع مشکل مردم آن مناطق می کنند که تعمیر لوازم منزل، آرایشگری در روستاها و ... از آن جمله است.

ارسال نظرات