ساری-مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اعلام کرد:۳ هزار ۵۰۰ روستای محروم کشور توسط بسیج سازندگی در حال آبرسانی است.
کد خبر: ۹۴۵۳۸۰۸
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، امام جمعه بابل، فرماندار و فرمانده سپاه این شهرستان و دیگر مسئولین سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرستان بابل افتتاح شد.

آبرسانی بسیج سازندگی به ۳ هزار و ۵۰۰ روستای محروم کشور / 40 هزار مسکن محرومیت توسط بسیج سازندگی ساخته شد
سردار زهرایی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار بسیج در بابل، ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به راه اندازی قرارگاه عملیاتی جهادی در سراسر گشور گفت: بخشی از این قرارگاه‌ها از قبل بعنوان هیئت‌های مذهبی، خیرین وگروه ها‌ی جهادی فعال بود.

مسئول بسیج سازندگی کشور بابیان اینکه  بسیج سازندگی متولی امر سازماندهی ، ساماندهی و هدایت گری گروه‌های جهادی است، افزود: طرحی را این سازمان با عنوان قرارگاه  عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای  در سراسر کشور در دست اجرا دارد.

سردار زهرایی با اعلام اینکه قرار است ۱۰۰۰ قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور راه اندازی شود، اضافه کرد: تا کنون ۱۶۵ قرارگاه راه اندازی شده است که در مازندران و شهرستان بابل اولین قرارگاه جهادی با نام قرارگاه سجادیه به صورت پهنه‌ای راه اندازی شد.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی پهنه‌ای فقط در یک شهرستان فعال نیست و به ۸ شهرستان خدمات می‌دهد، خاطرنشان کرد: این قرارگاه در سالیان متوالی در عرصه‌های مختلف پزشکی، محرومیت زدایی و موکب داری و همچنین در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله با کمک خیرین به مردم خدمات میداد.

به گفته سردار زهرایی گروه‌های جهادی ذیل این قرارگاه ها، خدماتی شامل معیشتی، پزشکی، محرومیت زدایی و نیز در حوادث غیر مترقبه به مردم کمک رسانی می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با بیان این مطلب که قرارگاه‌های جهادی نوک پیکان خدمات دهی به مردم هستند، اعلام کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که بین بسیج سازندگی و کمیته امداد منعقد شد، ۴۰ هزار مسکن مددجویی توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه مازندران در بخش گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی شاخص کشوری است، خاطرنشان کرد: طرحی به نام جامعه محرومیت زدایی مردم پایه با اولویت روستا‌ها و حاشیه‌های شهر، در چهار بخش شامل تامین اب شرب، مسکن محرومین، جاده بین مزارع و تامین آب کشاورزی در حال اجرا است.

مسئول بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: در تفاهم نامه‌ای که بین وزارت نیرو و بسیج سازندگی امضا شد ۷ هزار ۱۳۸ روستا در کشور آبرسانی شود که  از این تعداد ۳ هزار ۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در حال آبرسانی است.

به گفته سردار زهرایی، در بخش حوزه تامین آب کشاورزی هم طرح از ابخیز تا جالیز هم در دست اقدام است.

مسئول بسیج سازندگی کشور، از ساخت جاده بین مزارع هم توسط بسیج سازندگی خبر داد و اضافه کرد: طبق تفاهم نامه با دولت،   ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا در حال احداث است که ۶۰ کیلومتر آن جاده بین مزارع می باشد.

سردار زهرایی با اعلام اینکه بسیج سازندگی سپاه کربلا تا کنون ۱۷۰۰ واحد مسکن محرومین را ساخته است، افزود:به تازگی نیز بر اساس تفاهم نامه بین سپاه کربلا و موسسه مسکن و عمران اجتماعی سازمان بسیج کشور و اداره کل راه و شهرسازی مازندران قریب به ۸۰۰ واحد مسکن ملی هم در دست ساخت دارد.

مسئول بسیج سازندگی کشور در پایان سخنان خود گفت:بسیج سازندگی سپاه کربلا به دلیل سازندگی و محرومیت زدایی در کشور شاخص است و قالب محرومیت زدایی این استان برای استان‌های دیگر یک الگو و مدل جهادی می باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها