امسال ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان احداث میشود

طوقی گفت: در راستای توسعه گلخانه ها از سال گذشته تا کنون ۵٠ هکتارسطح گلخانه های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها به ٣۵٨ هکتار باتولید سالیانه ۶٧ هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۹۸۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: باتوجه به قرارداشتن بخش وسیعی از استان در منطقه گرم وخشک و کمبود سالیانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه ها و سایر محیطهای کنترل شده از جمله سایبانها و سایر روشهای نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری میباشد.

وی افزود: مناطقی با قابلیتهای بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سدهای پیشین، زیردان، کهیر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی میتواند استان سیستان و بلوچستان را به کانون تولید محصولات گلخانه ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل نماید.

امان الله طوقی بیان کرد: در راستای توسعه گلخانه ها از سال گذشته تا کنون ۵٠ هکتارسطح گلخانه های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها به ٣۵٨ هکتار باتولید سالیانه ۶٧ هزار تن رسیده است.

این مسئول ادامه داد:  توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه ها در سالجاری هدفگداری و در دست اجرا میباشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: سال گذشته ٢۶٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان که عمدتا گوجه‌فرنگی بوده به خارج از کشور صادر شده است که نقش مهمی در توسعه گلخانه ها در استان دارد.

ارسال نظرات