بررسی مشکلات و معضلات ری در دیدار معاونان فرماندار با دادستان شهرستان ری

دادستان شهرستان ری در دیدار با معاونان سیاسی ، عمرانی ، برنامه ریزی و رییس بازرسی فرمانداری ویژه شهرستان ری و بخشداران مرکزی ری و فشافویه گفت : در امر خدمت به مردم در هر زمینه و هرجا حق را تشخیص دادید کار را با قوت و با حمایت دستگاه قضایی پیش ببرید.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۲۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

  محمد مهدی رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تبریک هفته دولت ؛ وجود نیروهای جوان دارای روحیه جهادی در راس امور اجرایی شهرستان ری را غنیمت   شمرد و اظهار داشت: الان که فرصت خدمت صادقانه فراهم شده است این فرصت را غنیمت شمرده و بصورت جهادی و شبانه روزی به مردم عزیز شهرستان ری خدمت کنیم.

وی خطاب به معاونین فرماندار و بخشداران تصریح کرد: در امر خدمت به مردم در هر زمینه و هرجا حق را تشخیص دادید کار را با قوت و با حمایت دستگاه قضایی پیش ببرید.

دادستان شهرستان ری افزود: در موضوعات تخصصی مثل مواد مخدر شورای ویژه ای راه اندازی کرده ایم تا به شکل دقیق و با سرعت موضوعات مورد بررسی قرار گرفته تا اقدام لازم انجام شود.

وی با اشاره به موقعیت مذهبی شهرستان ری گفت: وجود ناهنجاری های اجتماعی مثل بی حجابی در این شهرستان به خصوص در حریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) غیر قابل قبول است و باید در این زمینه برنامه ریزی صورت پذیرد.

رحیمی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ری گفت: دستگاه های متولی مثل شهرداری و اداره جهاد کشاورزی وظیفه دارند تا قبل از هرگونه ساخت و سازی در حوزه پیشگیری اقدامات موثر انجام دهند و پروانه های ساختمانی از روی سلیقه صادر نکنند.

دادستان شهرستان ری اظهار داشت: به طور ویژه یکی از دادیارها مسئول پیگیری امور فرمانداری و بخشداری ها در خصوص پرونده های تخلفات گوناگون شده است تا با تعامل دوسویه نسبت به برخورد سریع و قاطع با متخلفین اقدامات مربوطه و لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: حمایت قاطع از بخشداران توسط دستگاه قضایی برای تقابل با تخلفات گوناگون خصوصاً در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز  صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در موضوع پسماند نیز ادارات بهداشت و محیط زیست شهرستان موظف به برخورد هستند.

 

کاهش مشکلات با تعامل دوسویه دستگاه قضا و دستگاه های اجرایی   

 

  مهدی قهرمانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری ری در این دیدار با بیان اینکه تعامل دوسویه دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های اجرایی موجب کاستی مشکلات خواهد شد ، اظهار داشت: رویکرد تیم جوانی که امور خدمت را بعهده گرفته جهادی است و امیدواریم با این روحیه شاهد بهبود وضعیت عمومی شهرستان در همه حوزه ها باشیم.

وی وظیفه ذاتی دستگاه قضایی بازدارندگی برشمرد و افزود : هر چه قطار حرکت خدمت در مسئولین بیشتر باشد، ایجاد موانع توسط متخلفین نیز بیشتر خواهد بود لذا برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضا با کسانی که مخل امنیت در همه حوزه‌ها هستند ، قدرت بازدارندگی را بالا خواهد برد.

قهرمانی با ابراز تأسف از وجود ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان ری بعنوان شهر مذهبی تصریح کرد: ناهنجاری های اجتماعی مثل حجاب و عفاف، مواد مخدر و روان گردان از موضوعات مهمی است که برای مقابله آنها طرح و برنامه ریزی معین در دستور کار قرار داده شده است.

دستگاه  قضایی در خصوص ترک فعل   ورود کند

محمد بشارت معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ری در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری وظیفه فرمانداری را بعنوان نهاد حاکمیتی نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت:  یکی از مشکلات موجود در برخی دستگاه‌های اجرایی موضوع ترک فعل است ؛ لذا از دستگاه محترم قضایی تقاضا داریم در این موضوع مهم ورود بیشتر و موثرتری داشته باشد تا کسانی که در امر خدمت کوتاهی کرده اند مورد بازخواست قرار بگیرند.

وی افزود: متاسفانه هزینه تخلف برای متخلفان از هزینه قانونی کردن مسیری که خودشان ایجاد می کنند بسیار پایین است و  یک حاشیه امن برای آنها ایجاد نموده است.

بشارت با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ری تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست و همچنین شهرداری ها باید در حوزه های پیشگیری از تخلف و اجرایی فعال تر عمل کنند.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ری ابزار امیدواری کرد : تا شش ماه آینده تمام بخشداری های شهرستان ری و دستگاه های مرتبط اجرایی بصورت یکپارچه و از مانیتورینگ ، تمامی تخلفات را نظارت خواهند کرد. در دیدار با دادستان شهرستان ری:

برخورد قاطع  با هرگونه فساد در بخش مرکزی ری

 

حمید شریفها زواره سرپرست بخشدار مرکزی ری با بیان اینکه متأسفانه در روستاها شبکه های فساد سازمان یافته شکل گرفته است ، اظهار داشت: در بازدید های سرزده که بصورت مستمر از روستاها انجام می شود متأسفانه شاهد این هستیم که از جانب برخی افراد سودجو آگاهانه تخلفات گوناگون صورت می گیرد ؛ لذا از دستگاه محترم قضایی تقاضا دارم بخشداری را بصورت ویژه در راستای برخورد قاطع با متخلفین حمایت نماید.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هزینه تخلف برای متخلفین بسیار ناچیز است ، افزود: برخی افراد سودجو و به ظاهر دارای نفوذ و قدرت ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح گسترده انجام داده اند که نیازمند دستور و برخورد قاطع و موثر با آنها از جانب دستگاه قضا است.

شریفها زواره در ادامه تصریح کرد: به کسانی که مکان هایی برای جمع آوری زباله ها و پسماند ایجاد کرده و امنیت سلامت و بهداشت مردم شریف روستا را به خطر انداخته اند، یک‌ماه فرصت داده می شود تا نسبت به امحاء و جمع آوری این مکان ها اقدام کنند ، در غیر اینصورت با دستور قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار