خبرهای داغ:
با حضور نخبگان و اندیشمندان جامعه عشایری کشور برگزار شد:

جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج عشایری کشور

جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج عشایری کشور، با حضور نخبگان و اندیشمندان جامعه عشایری در محل سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۳۳
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری؛ احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور و دبیر هیئت اندیشه ورز عشایری گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با دست اندرکاران کنگره یازده هزار شهید جامعه عشایری کشور، توجه به نیازهای فرهنگی جامعه عشایر بود و هدف ازین جلسه نیز استفاده از نظرات اعضا جهت برنامه ریزی و تشکیل قرارگاه فرهنگی جامعه عشایر جهت ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایر می باشد.

حجت الاسلام کدخدایی رئیس مجمع بسیج عشایری کشور ضمن اشاره برلزوم ایجاد قرارگاه فرهنگی عشایر بر ادامه رویکردهای سه گانه کنگره یعنی، فرهنگی، محرومیت زدایی و وحدت اقوام، تاکید کرد.

دکتر پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز با اشاره به نقص قوانین در تخصیص بودجه به عشایر گفت؛ بودجه ای که به سازمان امور عشایر تخصیص داده می شود صرفا جهت اجرای طرح های آبرسانی و راهسازی در مناطق عشایری می باشد و مقادیر تخصیصی پاسخگوی نیاز جامعه هدف نمی باشد.

پاپی زاده افزود: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران دستگاهها و نهاد های مختلفی متولی ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری می باشند و متاسفانه این سازمان هیچ گونه گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده توسط این دستگاهها دریافت نکرده و بعضا بعضی از دستگاهها پاسخگو نبوده اند، لذا یکی از راهکارهای گسترش خدمات فرهنگی به جامعه عشایر، انسجام دستگاههای متولی فرهنگی در امور عشایر است.

ارسال نظرات